BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezeken a vasútvonalakon utaztak legtöbben

Milliós nagyságrendű utasszám bővülést könyvelhetett el három vonalán tavaly a MÁV – tudatta az állami vasúttársaság.

Csaknem 2,4 millióval nőtt a három legforgalmasabb vasútvonal utasszáma tavaly:

  • a Budapest–Vác–Szob,
  • a Budapest–Cegléd–Szolnok,
  • valamint a Budapest–Székesfehérvár vasútvonalon
  • összesen közel 34,6 millió ember utazott a tavalyi évben. A szolgáltatási színvonal javításának és a fejlesztéseknek köszönhetően a tíz legforgalmasabb vonalon

    2,8 millióval emelkedett

    az utasok száma 2017-ről 2018-ra. A fejlődés az utazási kényelem, komfort terén a jövőben sem áll meg: jövő évtől az új járműbeszerzések révén az elővárosokban szinte teljes mértékben modern motorvonatok szállítják majd az utasokat.

    Fotó: MÁV-START

    Három vasútvonalon egyaránt az utasszám emelkedése volt megfigyelhető:

  • a Budapest–Vác–Szob vonalon a 2018-as utasszám 620 ezerrel haladta meg a 2017-est, megközelítve a 12,6 millió főt. Ezzel a 70-es átvette a legforgalmasabb vasútvonal címet az előző években vezető Budapest–Cegléd–Szolnok vonaltól;
  • a Budapest–Cegléd–Szolnok vonalon a növekedés 300 ezer fő volt, az utasszám így 12,5 millió főre nőtt tavaly;
  • a Budapest–Székesfehérvár vonalon is jelentős volt az utasszám emelkedés, mintegy másfél millióval utaztak ezzel a járattal. A vonalat 2018-ban összesen 9,4 millióan vették igénybe.
  • A legtöbb utas által használt két legnépszerűbb elővárosi szakaszon (a váci és a ceglédi vonalon) 2019 végétől KISS emeletes motorvonatokat állít forgalomba a vasúttársaság, erről itt írunk bővebben.

    Ezt a tíz vasútvonalat választották a legtöbben

    A tíz legnépszerűbb magyarországi vasútvonalon az előzetes számok alapján 2018-ban összesen 74 millióan utaztak. Ez 2,8 millióval haladja meg a 2017-es eredményeket. A 10 legnagyobb utasforgalmú vonal (a 2018-as utasszámok sorrendjében):

  • Budapest–Vác–Szob;
  • Budapest–Szolnok;
  • Budapest–Székesfehérvár;
  • Budapest–Újszász–Szolnok;
  • Budapest–Cegléd–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony;
  • Budapest–Hegyeshalom–Rajka;
  • Budapest–Tatabánya;
  • Budapest-Miskolc–Nyíregyháza,
  • Budapest–Esztergom
  • Budapest–Hatvan.
  • A tavaly év végi adatok alapján a legjelentősebb mértékű utasforgalom-emelkedés az elővárosban a Budapest-Déli–Tatabánya szakaszon volt, ahol 18 százalékkal választották többen a kötöttpályás közlekedést, mint egy évvel azelőtt. Ezen a vonalon 2018-ban közel 4,8 millióan utaztak. Csak kismértékben marad el ettől a székesfehérvári vonal 18 százalékos növekedése, az esztergomi vonalon pedig 17 százalékkal nőtt az utasforgalom. Mindkét vonalon rekordszámú – a székesfehérvárin 9,4, az esztergomin 3,9 millió – utas vásárolt menetjegyet.

    A kunszentmiklós-tassi vonalon – részben a modern FLIRT motorvonatok közlekedésének köszönhetően – szintén jelentős, 15 százalékos emelkedés történt 2017-ről 2018-ra. A vonalon utazók száma tavaly meghaladta az 1,8 milliót.

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.