BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Ezeken a vasútvonalakon utaztak legtöbben

Milliós nagyságrendű utasszám bővülést könyvelhetett el három vonalán tavaly a MÁV – tudatta az állami vasúttársaság.

Csaknem 2,4 millióval nőtt a három legforgalmasabb vasútvonal utasszáma tavaly:

  • a Budapest–Vác–Szob,
  • a Budapest–Cegléd–Szolnok,
  • valamint a Budapest–Székesfehérvár vasútvonalon
  • összesen közel 34,6 millió ember utazott a tavalyi évben. A szolgáltatási színvonal javításának és a fejlesztéseknek köszönhetően a tíz legforgalmasabb vonalon

    2,8 millióval emelkedett

    az utasok száma 2017-ről 2018-ra. A fejlődés az utazási kényelem, komfort terén a jövőben sem áll meg: jövő évtől az új járműbeszerzések révén az elővárosokban szinte teljes mértékben modern motorvonatok szállítják majd az utasokat.

    Fotó: MÁV-START

    Három vasútvonalon egyaránt az utasszám emelkedése volt megfigyelhető:

  • a Budapest–Vác–Szob vonalon a 2018-as utasszám 620 ezerrel haladta meg a 2017-est, megközelítve a 12,6 millió főt. Ezzel a 70-es átvette a legforgalmasabb vasútvonal címet az előző években vezető Budapest–Cegléd–Szolnok vonaltól;
  • a Budapest–Cegléd–Szolnok vonalon a növekedés 300 ezer fő volt, az utasszám így 12,5 millió főre nőtt tavaly;
  • a Budapest–Székesfehérvár vonalon is jelentős volt az utasszám emelkedés, mintegy másfél millióval utaztak ezzel a járattal. A vonalat 2018-ban összesen 9,4 millióan vették igénybe.
  • A legtöbb utas által használt két legnépszerűbb elővárosi szakaszon (a váci és a ceglédi vonalon) 2019 végétől KISS emeletes motorvonatokat állít forgalomba a vasúttársaság, erről itt írunk bővebben.

    Ezt a tíz vasútvonalat választották a legtöbben

    A tíz legnépszerűbb magyarországi vasútvonalon az előzetes számok alapján 2018-ban összesen 74 millióan utaztak. Ez 2,8 millióval haladja meg a 2017-es eredményeket. A 10 legnagyobb utasforgalmú vonal (a 2018-as utasszámok sorrendjében):

  • Budapest–Vác–Szob;
  • Budapest–Szolnok;
  • Budapest–Székesfehérvár;
  • Budapest–Újszász–Szolnok;
  • Budapest–Cegléd–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony;
  • Budapest–Hegyeshalom–Rajka;
  • Budapest–Tatabánya;
  • Budapest-Miskolc–Nyíregyháza,
  • Budapest–Esztergom
  • Budapest–Hatvan.
  • A tavaly év végi adatok alapján a legjelentősebb mértékű utasforgalom-emelkedés az elővárosban a Budapest-Déli–Tatabánya szakaszon volt, ahol 18 százalékkal választották többen a kötöttpályás közlekedést, mint egy évvel azelőtt. Ezen a vonalon 2018-ban közel 4,8 millióan utaztak. Csak kismértékben marad el ettől a székesfehérvári vonal 18 százalékos növekedése, az esztergomi vonalon pedig 17 százalékkal nőtt az utasforgalom. Mindkét vonalon rekordszámú – a székesfehérvárin 9,4, az esztergomin 3,9 millió – utas vásárolt menetjegyet.

    A kunszentmiklós-tassi vonalon – részben a modern FLIRT motorvonatok közlekedésének köszönhetően – szintén jelentős, 15 százalékos emelkedés történt 2017-ről 2018-ra. A vonalon utazók száma tavaly meghaladta az 1,8 milliót.

    Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
    Kapcsolódó cikkek