A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2018-as menetdíjbevétele várhatóan eléri 65,7 milliárd forintot, ami 1,2 milliárddal haladja meg a 2017-es értékesítési adatokat – válaszolta a Világgazdaság megkeresésére a közlekedési társaság.
A BKK jegybevételei ez alapján továbbra is emelkednek. 2015-ben még nettó 61,7 milliárd forint folyt be a budapesti jegyek és bérletek eladásából, 2016-ban 63,7 milliárd, 2017-ben pedig 64,4 milliárd forint. Mivel a cég díjszabása évek óta változatlan, így a növekedés a növekvő számú jegyértékesítésből származhatott.
A BKK eseti jegyekből származó bevétele nettó 360 millió forinttal nőtt egy év alatt:
A 100E autóbuszon érvényes repülőtéri vonaljegyekből 1,7 millió darabot adtak el 2018-ban, 1,2 millióval többet, mint tavalyelőtt – ebben azonban közrejátszik, hogy a 100E autóbusz 2017 júliusában indult be. A repülőtéri vonaljegyből származó bevétel tavaly meghaladta az 1,2 milliárd forintot.
A napijegy típusú termékekből 2018-ban 4,3 milliárd forint folyt be a cég kasszájába, 336 millióval több, mint 2017-ben. Ezen belül a napijegy számít a legnépszerűbb terméknek 1,3 millió darabszámával és 1,65 milliárdos bevételével. Ezt szorosan követi az egymilliárdos forgalmat generáló 3 napos jegy 300 ezer eladott darabszámmal. Hetijegyből 220 ezer darabot váltottak a budapestiek, összesen 850 millió forint értékben.
Továbbra is a természetes személyeknek szóló havi bérlet a BKK legsikeresebb díjterméke, amelyből közel 4,4 millió darabot adtak el 2018-ban. Ebből származik az összbevétel fele, mintegy 33 milliárd forint.
A kedvezményes bérletek csökkenése ugyanakkor 2018-ban sem állt meg. A tanuló havi bérletekből 40 ezer darabbal kevesebbet vásároltak, mint 2017-ben, így az ebből befolyt összeg 7 milliárd forint alá csökkent. A nyugdíjas termékeknél is hasonló tendencia figyelhető meg, az értékesítés 250 millió forinttal csökkent a megelőző évhez képest, amely főleg a demográfiai változásokkal magyarázható a BKK szerint.
Kedvező fejlemény azonban, hogy 2018-ban az éves bérletek értékesítése 500 millió forinttal nőtt. Azonban ez csak átmeneti növekedésnek tűnik, ugyanis a 2019-es évre szóló bérletek értékesítése jelenleg szintén csökkenést mutat. Ennek oka a társaság szerint az lehet, hogy a helyi bérlet cafeteria-elem adózása változott.
A BKK lapunk érdeklődésére azt is elárulta, hogy az értékesítés közel 53 százaléka jegy- és bérletkiadó automatáknál történt 2018-ban. Évről-évre nagyobb részarányt képvisel ez az értékesítési csatorna.