„Fordulóponthoz ért a beragadt bérletem ügye, a BKK több mint egy héttel a bejelentésem után értesített, hogy továbbították a problémámat a bankomhoz” – tudatta a VG.hu-val egyik olvasónk. Levele szerint a BKK Zrt. a telefonos ügyfélszolgálatán február 28-án tett bejelentésére hivatkozva arról tájékoztatták, hogy az üggyel kapcsolatban vizsgálatot folytattak.
Ennek során megállapítottuk, hogy a B62 számú TVM automatából megvásárolni kívánt díjterméket – 1 darab havi Budapest-bérletet természetes személyek részére 9500 forint értékben – nem kapta meg, a bankkártyás vásárlás alkalmával a számla terhelése megtörtént, ezért visszatérítési igényét jogosnak találtuk
– áll az olvasónknak küldött levélben.
Korábban megírtuk már a BKK válaszai alapján, hogy a jegy- és bérletértékesítő automaták informatikai távfelügyeletbe vannak kötve, így a közlekedési vállalat munkatársai a lehető leghamarabb értesülnek azok esetleges hibájáról és azonnal megteszik a hibaelhárításhoz szükséges intézkedéseket.
A jogosnak bizonyuló esetekben 30 napon belül visszatérítik az utasoknak az automatában maradt pénzt, vagy a beragadt értékcikk összegét.
Ez alapján tehát minden károsult örülhetne, hiszen a közlekedési vállalt az utas bankján keresztül kárpótoltja az anyagi hátrányt ért embereket. A probléma csupán az, hogy
az egy hónapos határidő akkor veszi kezdetét, ha a BKK felvette a bankkal a kapcsolatot.
És még akkor sem biztos, hogy a kiszabott időintervallumot tartani tudják, ahogyan ugyanis olvasónk csatolt levelében áll,
a banki adminisztráció átfutási ideje körülbelül 30 nap.
„Ez csak egy becsült határidő. Az okozott kellemetlenségért persze a BKK szíves elnézésemet kérte, és bíznak abban, hogy a jövőben kedvezőbb tapasztalatokat szerzek szolgáltatásaik igénybevétele során” – írta az olvasó.
Egyre több helyen vehet jegyet, bérletet
A BKK jelenleg több mint 360 darab jegykiadó automatát üzemeltet, amellyel napjainkra megháromszorozódott az értékesítési pontok száma. Ezek a készülékek hatszor több kártyás fizetési lehetőséget teremtenek, a jegykiadó automatákat ráadásul szívesen használják az ügyfelek, napjainkban a hálózat bonyolítja a BKK teljes forgalmának több mint 50 százalékát. A BKK korábbi tájékoztatása szerint a jegyautomata-hálózat a 2018-as évben több mint 16,8 millió tranzakciót bonyolított le, melyhez viszonyítva az értékcikkek kiadásának elmaradása ügyében bejelentett hibák csupán 0,0027 százalékos arányt képviseltek, ami alacsonynak mondható – ez körülbelül 450 esetet jelent.