BUX 43,299.93
+1.33%
BUMIX 3,748.8
+0.14%
CETOP20 1,841.99
0.00%
OTP 9,044
+1.41%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.58%
-0.49%
ZWACK 17,300
0.00%
0.00%
ANY 1,570
+1.62%
RABA 1,130
+1.35%
0.00%
+1.11%
0.00%
0.00%
-0.53%
0.00%
+0.53%
0.00%
+0.24%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,882
+2.42%
0.00%
ALTEO 2,780
0.00%
0.00%
-0.11%
0.00%
0.00%
-0.27%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
0.00%
+1.28%
0.00%
+7.69%
+0.50%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,228
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

A jövő héten kerül a kormány elé a MÁV 2030-ig kidolgozott vasútfejlesztési stratégiája

Az elmúlt évtizedekben nem volt ilyen erős ágazati stratégia a vasútnál.

A jövő héten kerül a kormány elé a hazai vasútfejlesztési stratégia, amely 2030-ig fogalmazza meg a vasúthálózat korszerűsítésére vonatkozó elképzeléseket – jelentette be Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a Hungrail Vasútakadémia konferenciáján. Hozzátette, hogy az elmúlt évtizedekben nem volt ilyen erős ágazati stratégia a vasútnál.

Mivel húsz éve stagnálnak az utasszámok, ezért főleg az elővárosi vonalakon szeretnék a következő négy-öt évben megduplázni az utazók számát, amitől a bevételek növekedését is várják.

Fotó: Teknős Miklós

A stratégiának versenyképesnek és fenntarthatónak kell lennie, a MÁV-nak az igényekhez igazodó vasúti szolgáltatást kell nyújtania.

Jelenleg 82 eltérő típusú járművet üzemeltet a vasút, a vonatok átlagos életkora negyven év körül van. Idén húsz új kocsi áll forgalomba, a MÁV a jövőben is a kormánytól kérne segítséget a szerelvények cseréjéhez – mondta a vasúttársaság vezérigazgatója.

A pályaudvarok, várótermek felújítása idén elkezdődik, a MÁV saját forrásból harminc forgalmas állomást és húsz megállóhelyet újít fel.

A következő uniós időszakban, 2021–2027 között a Magyarországra jutó fejlesztési források a 2014–2020-as időszakhoz képest 24 százalékkal csökkennek, miközben látni kell, hogy a vasúti közlekedési fejlesztések nagy többsége uniós forrásból valósul meg – mondta Tóth Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára. Ezért gondolkodnak olyan projekteken, amelyek uniós segítség nélkül valósulhatnak meg – példaként említette a Budapest–Belgrád vasútvonalat.

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek