Logisztika

Átfogó toborzást hirdetett meg a BKV

A közlekedési vállalat szerint ugyan jelenleg nincs égető hiány dolgozókból, de reagálniuk kell a munkaerőpiaci változásokra.

Várhatóan június utolsó hetében átfogó toborzási kampányba kezd a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) az elmúlt időszakban tapasztalható létszámhiány kezelése érdekében. A társaság a Világgazdaság érdeklődésére közölte, hogy mind a metró- és villamos-, mind pedig az autó- és trolibusz-üzemigazgatóságra kiterjesztik a dizájnjában egységes akciót. A metró iránt érdeklődőket például a Metrós születik nevű kampány reklámanyagaival akarják megszólítani. A metró-üzemigazgatóságon pillanatnyilag 2650-en dolgoznak, közülük 356-an szellemi munkakörben.

A humánerőforrás-problémák jellemzően a fizikai állományt érintik, elsődlegesen elektromos-, mechanikus- és forgalomirányítási szakembereket keresnek, de járművezetőket is.

Fotó: Móricz-Sabján Simon

„Felelős vállalatként tisztában vagyunk azzal, hogy a munkaerőpiacon történt jelentős változásokra a társaságunknak is reagálnia kell” – emelték ki. Egyelőre nincs dátuma annak, hogy meddig tart a kampány, erről majd a visszajelzések kiértékelése után döntenek. A BKV nem közölt információt arról, hogy mennyibe kerül a projekt.

Azt írták, hogy mindent beleadtak, ami egy toborzókampányba belefér, a felhívásaik a járműveiken, valamint a megállókban is láthatók lesznek. Ezzel párhuzamosan a toborzás digitális platformokon (Facebook, Google) is zajlik majd.

A BKV azt hangsúlyozta lapunknak, hogy jelenleg nincs akkora mértékű munkaerőhiány, amelyet ne tudnának kezelni, de meg akarják előzni az esetleges emberszűkéből adódó működési zavarokat.

A teljes cikk a szerdai Világgazdaságban olvasható

Metro BKV létszámhiány toborzás
Kapcsolódó cikkek