Denis Muilenburg, a vállalat elnök-vezérigazgatója erről Párizsban beszélt újságírók előtt. Mint mondta, a cég kapcsolattartása a légügyi szabályozással, a vásárlókkal és a közönséggel „nem volt következetes, és ez elfogadhatatlan”. Az amerikai légügyi hatóság azért hibáztatja a vállalatot, mert több mint egy évig elhallgatta előtte, hogy a típus gépeiben a pilótafülke riasztóberendezése nem működik, mégpedig szoftverhiba miatt.
Repülésbiztonság: soha nem lehet hátradőlni
Az Aeroflot Superjetjének május eleji tragédiájával 231-re emelkedett a kereskedelmi légibalesetek halálos áldozatainak száma idén.
A 737 MAX gépeket átmenetileg kivonták a forgalomból azután, hogy március 10-én a felszállás után szinte azonnal lezuhant az etióp légitársaság Boeing-gépe, és öt hónappal korábban balesetet szenvedett az indonéziai Lion Air szintén Boeing 737 MAX gépe. A két katasztrófában 346 ember vesztette életét.
Muilenburg abban bízik, hogy a szoftver májusban befejezett felújítása után, még ebben az évben visszakerülhet a típus a forgalomba.