BUX 51,268.65
+1.07%
BUMIX 4,277.37
-0.33%
+1.88%
OTP 17,580
+1.71%
KPACK 9,000
-1.64%
0.00%
0.00%
+0.26%
+1.68%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,350
-1.10%
0.00%
0.00%
+0.59%
-2.69%
-1.32%
+0.47%
-3.64%
+0.77%
OTT1 149.2
0.00%
-0.83%
MOL 2,456
+0.90%
+6.54%
ALTEO 1,760
+2.92%
-2.44%
0.00%
EHEP 1,740
-1.42%
0.00%
-1.11%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.27%
-0.59%
-3.88%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
+2.50%
-0.44%
+3.05%
+5.65%
-1.54%
NUTEX 16.18
0.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Kínai mozdony jön a magyar sínekre

A Rail Cargo Hungaria Zrt. a hazai és nemzetközi vasúti árufuvarozás feladataira optimalizált villany-hibrid mozdonyok kifejlesztését és gyártását rendelte meg tegnap a világ legnagyobb vasúti járműgyártója, a kínai CRRC leányvállalatától.

Négy mozdonyt rendelt tegnap a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) a világ legnagyobb vasúti járműgyártója leánycégétől, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd-től. A járművekből kettő 30, kettő 36 hónap múlva érkezik meg, ekkorra meglesznek az üzemeltetésükhöz szükséges engedélyek is – ismertették a megbízás aláírása előtt. A két tolató, illetve két vontatómozdonyt főleg Magyarországon, illetve a balkáni országokban kívánja használni az RCH.

A kedvező konstrukciójúnak nevezett bérleti megállapodás négy évre szól, ezt követően meghosszabbítható, de dönthet az RCH azok megvásárlásáról is. Lehetősége lesz további 20+20 mozdonyt is rendelni, amennyiben az első négy év eszköz beváltotta a hozzájuk fűzött reményeket.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság

A hibrid járművek környezetkímélők is, ezzel beleillenek a kormány stratégiájába, amely a közlekedés, ezen belül a vasút közlekedés, áruszállítás széndioxid-kibocsátásának csökkentését célozta meg – erre Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár mutatott rá az aláírási ceremónia előtt. Mint ismertette, az állam 2010 óta mintegy 400 kilométernyi hazai vasúti pályát villamosított, ezzel e pályáknak a teljes hálózaton belüli arányát 36 százalékról 41 százalékra növelte. Az arányt 50 százalékra kívánja emelni, ez további 3400 kilométer jelent.

Részletek a csütörtöki Világgazdaságban

Kapcsolódó cikkek