A napokban döntött a kormány a MÁV-Start és a Stadler keretmegállapodásában szereplő negyven vonat utolsó tételének a lehívásáról is. Készen áll a Stadler a munkára?
Nagyon örülünk, hogy a kormányrendelet ilyen rövid idő alatt megszületett, miután szeptember elején a MÁV-Starttal megkötöttük a szerződést a még le nem hívott, 21 KISS emeletes motorvonat megrendeléséről. Ezzel ugyanis hatályba lépett a megállapodás, lehetőséget adva arra, hogy
és azok részt vegyenek a személyszállításban. A több mint százmilliárd forintos megbízás jelentősen növeli a szerződésállományunkat, amelyen belül a szolnoki forgóvázüzemünk 252 további forgóváz gyártására kap megbízást.
Mely partnerekkel osztozik a Stadler az említett, bő százmilliárdon?
Ismert, hogy a Dunakeszi Járműjavító (DJJ) alvállalkozóként már részt vesz az eddig lehívott szerelvények betétkocsijainak összeszerelésében, és e társaság végzi a komplett járművek üzembe helyezését is. Együttműködésünket szeretnénk kiterjeszteni a mostani 21 vonatra is, mivel a partnerség kezdeti nehézségei után mára összerázódtak a felek, a közös munka zökkenőmentessé vált. A gyártás ütemesen zajlik, már három vonat van próbafutáson, és készül a többi is.
Nem érinti kedvezőtlenül a kooperációt, hogy a hatályos kormányhatározat szerint a DDJ-t november 29-ig meg kell vásárolnia az oroszországi Transzmasholding magyarországi leányvállalatának?
Már több ízben kifejeztük a szándékunkat, hogy szívesen teszünk a járműjavítóra vételi ajánlatot.
Mikorra várható az ajánlattétel?
Ajánlatunk kidolgozása folyamatban van.
A teljes interjút a Világgazdaság hétfői számában olvashatja!