BUX 39,473.53
+0.31%
BUMIX 3,713.02
-0.03%
CETOP20 1,755.75
0.00%
OTP 8,284
+1.54%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+2.68%
0.00%
ZWACK 18,800
+0.53%
-8.42%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,075
0.00%
0.00%
+0.78%
0.00%
0.00%
OPUS 167.6
-0.83%
0.00%
+0.32%
0.00%
-0.21%
OTT1 149.2
0.00%
-0.46%
MOL 2,890
-0.41%
-2.63%
ALTEO 2,360
+0.43%
+8.82%
-1.27%
EHEP 1,020
0.00%
0.00%
-0.25%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.68%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
0.00%
+4.94%
0.00%
0.00%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-0.45%
NAP 1,200
-3.07%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Vadonatúj mozdonyokkal gyorsítana a MÁV

A vasúttársaság a modern mozdonyoknak köszönhetően színvonalasabb szolgáltatást nyújt 2022-től.

Jelentősen javul a nemzetközi és a minőségi távolsági, azaz a főváros és a megyeszékhelyek összeköttetését biztosító vasúti közlekedés szolgáltatási színvonala annak a 115 darab modern villanymozdonynak köszönhetően, amelyek megvásárlása érdekében közbeszerzési eljárást indított a MÁV-START – közölte a vasúttársaság. Az első új mozdonyok legkorábban 2022 első felében állhatnak forgalomba.

A fejlesztésnek köszönhetően lehetővé válik, hogy a vasúttársaság a mai kihívásoknak és a környezetvédelmi követelményeknek megfelelő járműveket szerezzen be, ezáltal pedig magasabb színvonalon szolgálja ki utasait.

A felújított pályaszakaszokon a 160 km/h-ás sebesség elérése érdekében elengedhetetlen korszerű, nagy sebességű mozdonyok beszerzése, amelyeknek az egyes nemzetközi vonalakon való használhatóság céljából több áramneműnek kell lenniük.

Fotó: MÁV Zrt.

E megfontolásokból 115 darab korszerű villamos mozdony beszerzéséről indított közbeszerzési eljárást a MÁV személyszállító leányvállalata.

A felújított fővonalakon az eddigieknél jóval nagyobb sebesség elérésére képes, fejlett vontatójárművek az eljutási idők csökkenésével várhatóan jelentősen növelik a vasút versenyképességét. Az új mozdonyoknak 200 km/h-ás sebességre kell alkalmasnak lenniük, a belföldi igények kiszolgálása mellett egy részüket nemzetközi vonalakon, például Németországban, Szlovákiában és Szlovéniában közlekedtetnék.

A 90 darab két- és 25 darab három áramrendszerű villamos mozdony és az üzemben tartásukhoz szükséges eszközpark beszerzésével lehetővé válik a 40 éves átlagéletkorú vontató járműállomány megújítása.

A MÁV-START elsősorban az elöregedett 431 sorozatú (V43, Szili fantázianevű), 120 km/h-ás maximális sebességű villamos mozdonyokat tervezi kiváltani az új, a technika mai színvonalának megfelelő, korszerű, nagy teljesítményű mozdonyokkal.

Eredményes eljárás esetén a szerződés megkötése 2020 végére várható, az első új mozdonyok legkorábban 2022-ben állhatnak forgalomba. A tervek szerint hitelből finanszírozza a vasúttársaság a beszerzést.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek