BUX 39,256.26
-1.14%
BUMIX 3,747.98
-0.85%
CETOP20 1,747.54
-2.59%
OTP 8,152
-4.48%
KPACK 3,100
0.00%
-0.92%
-14.15%
+1.18%
-0.20%
ZWACK 18,650
+0.81%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,100
-2.22%
-3.14%
-2.40%
-2.52%
-1.93%
OPUS 166.6
-1.42%
-5.83%
0.00%
0.00%
+2.63%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,932
-0.61%
DELTA 38.95
-2.38%
ALTEO 2,370
-1.66%
0.00%
-1.52%
EHEP 1,000
-4.76%
-0.83%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.83%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
+0.78%
-3.60%
0.00%
-3.93%
-2.82%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
+2.78%
NAP 1,238
-0.16%
0.00%
-3.10%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Csak hibátlan CAF villamosokat vesz át Budapest

A cél a mielőbbi forgalomba állítás és az uniós források felhasználása.

A BKK és a BKV csak akkor veszi át a 2017-ben és 2018-ban megrendelt új 26 budapesti CAF villamost a gyártótól, ha azok minden műszaki részletben megfelelnek a szerződésbe foglalt feltételeknek. Ellenkező esetben a villamosok Budapestre érkezése óta felmerült hibák, hiányosságok csak garanciális úton lennének rendezhetők, amely további késlekedést okozna a forgalomba állításukban. Mivel a gyártó a hibák egy részét már orvosolta, és a többi kijavítása is folyamatban van, reálisan számolhatnak az uniós finanszírozás felhasználhatóságával is – írja közleményében a BKK Sajtó.

A CAF villamosok beszerzésére irányuló szerződés nem nyújt lehetőséget arra, hogy a BKK részletes listát tegyen közzé azokról a műszaki hiányosságokról, technikai hibákról, amelyek miatt egyelőre nem tudta átvenni a spanyol gyártótól Budapest legújabb villamosszerelvényeit. A járművekkel kapcsolatos problémákról azonban elmondható, hogy

azok később csak garanciális keretek között lennének javíthatók, amely többletköltséget ugyan nem okozna – hiszen a garanciális hibák kijavításának költségeit a gyártó állja –, azonban még tovább hátráltatná a járművek forgalomba állítását.

A BKK és a BKV csak akkor jár el felelősen, ha a szerződésbe foglalt minden műszaki részletnek megfelelő járműveket vesz át a gyártó CAF-tól – áll a közleményben. A BKK a BKV-val egyetértésben ezt a határozott álláspontot képviseli annak érdekében, hogy az új villamosok mielőbb és hibamentesen állhassanak forgalomba.

Fotó: Máthé Zoltán / MTI

A 26 új CAF villamos beszerzését is tartalmazó uniós finanszírozású „Budapest villamos- és trolibusz járműprojekt” 2021. június 29-ig ad határidőt az új villamosok forgalomba állítására.

Mivel a hibák kijavítása részben már megtörtént, és a többi kijavítása is folyamatban van, ezért

a jelenlegi ütemezés szerint reális azzal számolni, hogy az uniós források felhasználhatók lesznek.

A CAF eközben folyamatosan szállítja Budapestre a megrendelt járműveket, amelyek előírt tesztjei és próbafutásai jelenleg is zajlanak.

A BKK 2017-ben és 2018-ban összesen 26 új CAF Urbos villamost rendelt meg a spanyol gyártótól, miután a már Budapesten közlekedő 47 CAF-ra 2014-ben kötött szállítói szerződés úgynevezett opciós lehetőséget, azaz vételi jogot biztosított 87 további szerelvény megrendelésére. A 26 villamosból eddig 4 hosszú jármű 2019-ben, 1 hosszú és 4 rövid pedig 2020-ban érkezett meg Budapestre. A BKK bízik abban, hogy a kormány a további 61 lehívható villamosra is biztosítja a forrást.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek