BUX 39,256.26
-1.14%
BUMIX 3,747.98
-0.85%
CETOP20 1,747.54
-2.59%
OTP 8,152
-4.48%
KPACK 3,100
0.00%
-0.92%
-14.15%
+1.18%
-0.20%
ZWACK 18,650
+0.81%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,100
-2.22%
-3.14%
-2.40%
-2.52%
-1.93%
OPUS 166.6
-1.42%
-5.83%
0.00%
0.00%
+2.63%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,932
-0.61%
DELTA 38.95
-2.38%
ALTEO 2,370
-1.66%
0.00%
-1.52%
EHEP 1,000
-4.76%
-0.83%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.83%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
+0.78%
-3.60%
0.00%
-3.93%
-2.82%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
+2.78%
NAP 1,238
-0.16%
0.00%
-3.10%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Állomáshelyére indult a világ legnagyobb jégtörője

Arra tervezeték, hogy a hajókaravánok előtt a jeget törve önállóan tudjon átvezetni akár nagyobb teherszállító hajókat is sarkvidék nyugati régióján.

2020. szeptember 22-én az Arktika univerzális, atommeghajtású jégtörő elindult a szentpétervári Balti Hajógyárból állomáshelyére, a murmanszki kikötőbe. A tervek szerint az út két hétig tart, eközben tesztelni fogják a hajót jégtörő üzemmódban is.

A Roszatomflot várja az univerzális, atommeghajtású jégtörő érkezését. Arra számítunk, hogy hozzávetőleg kéthetes lesz az út. Ez idő alatt a hajót jéggel borított tengerszakaszokon is tesztelik majd

– mondta Musztafa Kaska, az Atomflot vezérigazgatója.

Az Arktika a Ferenc József-földtől északra fog elhaladni, ami lehetővé teszi, hogy jéggel borított részen állítsák be a hajót meghajtó nagy teljesítményű villanymotorokat.

Országunk stratégiai célja, hogy egy olyan modern, atommeghajtású jégtörő hajókból álló flottát hozzunk létre Oroszországban, amely biztosítja a rendszeres, egész éven át tartó, biztonságos hajózást az északi-tengeri útvonalon

– mondta Vjacseszlav Ruksa vezérigazgató-helyettes, a Roszatom állami atomenergetikai konszern északi-tengeri útvonal igazgatóságának igazgatója.

Az Arktika atomjégtörő
Fotó: Roszatom

Szeretném megköszönni a hajóépítők és a projekt minden résztvevőjének a munkáját. Biztos vagyok benne, hogy a 22220-as projekt további jégtörői is sikeresen megépülnek, ami hozzájárul ahhoz, hogy teljesüljön Oroszország jeges-tengeri hajózással kapcsolatos összes célja

– tette hozzá.

A murmanszki út előtt a hajót több tesztnek vetették alá, ennek utolsó szakasza 2020. szeptember 16-án zárult. Az atommeghajtású hajó szerkezeti egységeit és berendezéseit a Finn-öbölben és a Balti-tengeren tesztelték. A villamosenergia-ellátó rendszert működés közben, a hajó manőverezhetőségét pedig különböző merülési szintek mellett vizsgálták a szakemberek.

A hajót a Balti Hajógyárban építették a Roszatom állami atomenergetikai konszern megbízásából. Az atomjégtörő építését 2013. november 5-én kezdték és 2016. június 16-án bocsátották vízre a hajótestet. Ez lesz a jelenlegi legnagyobb atomjégtörő a világon. Arra tervezeték, hogy a hajókaravánok előtt a jeget törve önállóan tudjon átvezetni akár nagyobb teherszállító hajókat is sarkvidék nyugati régióján.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek