BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Az emberek véleményére is kíváncsiak a Déli körvasút kapcsán

Online lakossági fórumot tartanak a Déli körvasút fejlesztésével kapcsolatban – derül ki a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. közleményéből.

A Déli körvasút bővítése a következő évtized egyik legjelentősebb vasútfejlesztése, amely valós alternatívát kínál az elővárosokban és a külső kerületekben élőknek az autózással szemben, másrészt lehetőséget biztosít arra, hogy a most megépülő új megállóknak köszönhetően a vasút a városi közlekedés szerves részévé váljon. A Déli körvasút fejlesztése kapcsán megújulnak a vasútmenti zöldfelületek, és egy a Budaörsi úttól a Dunáig tartó zöldfolyosó jön majd létre. A vasútfejlesztés városi környezetben történik majd, így a tervezést irányító Budapest Fejlesztési Központ (BFK) szeptember 21-én 17.00-kor a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel, valamint a XI. kerület Újbuda Önkormányzatával közösen online lakossági fórumot tart, ahol tájékoztatást ad a környéken élőknek a beruházás állásáról, a tervezett városfejlesztési elképzelések részleteiről, a közösségi tervezés menetrendjéről, és ahol az itt lakók is feltehetik a kérdéseiket.

Ma Budapest közösségi közlekedésében a legnagyobb kihasználatlan potenciált a vasút jelenti.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG / Képünk illusztráció

A vasútban rejlő lehetőségek kiaknázása esélyt teremt arra, hogy a fővárost és agglomerációját felszabadítsuk a naponta rázúduló gépkocsiforgalom nyomása alól, és versenyképes, komfortos közlekedési lehetőséget biztosítsunk az elővárosokban élő lakosok százezrei számára.

A Déli körvasút bővítésének a célja kettős: ahhoz, hogy Budapesten a vasút valós alternatívát tudjon adni az egyéni közlekedéssel szemben, növelni kell a vonatok számát, amely a szűk keresztmetszetekben együtt jár a vágányok számának bővítésével – ezért épül a Déli összekötő vasúti híd harmadik hídszerkezete, és ezért kell beavatkozni a Kelenföldtől Ferencvárosig húzódó többi szakaszon is. Mindemellett több olyan vasúti megállóra van szükség a fővárosban, amely átszállási kapcsolatot ad a vasút és a helyi közlekedés eszközei között. A Déli körvasút fejlesztésének keretében három átszállópontot építünk; Újbudán Nádorkertnél, a pesti oldalon pedig a Közvágóhídnál és a Népligetnél. Ezek nélkül a fejlesztések nélkül a vasút nem volna képes a várost átszövő közlekedési hálózat szerves részeként működni.

A Déli körvasút fejlesztése elsősorban a Hamzsabégi, Sárbogárdi és Dombóvári utak környékén lakókat érinti.

Cél, hogy az itt élőket a kivitelezés előrehaladásáról megfelelően tájékoztassák, és szeretnék a lakókat a lehető legjobban megvédeni a beruházás által okozott kényelmetlenségektől – ezért kerül sor még a kivitelezés megkezdése előtt a zajvédő ablakok beszerelésére, a nagy zajjal járó munkák éjszakai tiltására és a felvonulási terület minimalizálására. A Hamzsabégi sétány területén tartósan csak a vasúti töltés alakul át, ám a kivitelezés időtartama alatt a sétány kisebb részét is igénybe kell venni. A BFK célja, hogy a környezetrendezés olyan komplex városi fejlesztésként valósuljon meg, melynek köszönhetően a Budaörsi úttól a Dunáig tartó terület teljesen megújulhat.

A BFK elkötelezett a környéken élők jogos igényének képviseletében, és mindent megtesz azért, hogy a kivitelezés a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járjon az itt élők számára.

Kiemelten fontosnak tartják továbbá, hogy olyan komplex városfejlesztési programot valósítsunk meg, amely biztosítja, hogy kulturált, rendezett, parkosított területek a beruházást követően is rendelkezésre álljanak. Ezzel együtt fontos, hogy meghalljuk az elővárosokból ingázók hangját, odafigyeljünk az ő igényeikre, és a főváros és térsége egészének érdekeire is – olvasható a közleményben.

Azért, hogy a lakosokat a beruházás állásáról és a tervezett városfejlesztési beavatkozásokról tájékoztassuk, a tervezést irányító Budapest Fejlesztési Központ és konzorciumi partnere, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a XI. kerület Újbuda Önkormányzatával közösen lakossági fórumot tart, amelynek megrendezésére a járványhelyzet miatt online formában kerül sor, 2020. szeptember 21-én hétfőn, 17.00 órától – idézi a közlemény a BFK-t.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek