BUX 41,473.45
-3.32%
BUMIX 3,899.47
-2.03%
CETOP20 1,970.31
-1.12%
OTP 10,290
-4.50%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.20%
ZWACK 17,050
-2.29%
0.00%
ANY 1,600
-2.44%
RABA 1,155
-0.86%
0.00%
0.00%
-9.88%
-0.46%
-5.25%
+25.00%
-0.37%
0.00%
-0.14%
OTT1 149.2
0.00%
-2.46%
MOL 2,716
-5.37%
-1.76%
ALTEO 2,350
-1.26%
0.00%
-2.52%
EHEP 1,515
+3.41%
+1.42%
-0.51%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
-0.95%
+1.90%
-2.57%
0.00%
0.00%
-0.93%
-2.42%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,172
-4.56%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

A Wizz Air nem gondolkodik elbocsátásban

A több mint négyezer fős Wizz Air légitársaság arra készül, hogy a forgalma hullámvasútra kerül, de a leépítés nincs napirenden.

A magyarországi útvonalhá­lózat kevesebb mint 10 százalékát adja a teljes Wizz Air-hálózatnak, így, bár a hazai korlátozások természetesen érintik a vállalat működését, a légitársaság számára a más piacokon nyíló lehetőségek kiegyensúlyozzák az esetleg kedvezőtlen magyarországi hatásokat – kommentálta a légitársaság a Világgazdaság megkeresésére a szeptemberi határzár várható üzleti következményeit. Azt is jelezték, hogy nem kaptak előzetes tájékoztatást a tervezett kormányzati intézkedésekről. Folyamatosan nyomon követik a hazai és a más országokban bevezetett lépéseket, és ha szükséges – például, ha a magyarországi határzárat meghosszabbítják – meghozzák a megfelelő döntéseket, alkalmazkodva a környezethez.

A Wizz Air ugyanakkor agilisnek nevezte eddigi üzletpolitikáját a járványhelyzetben, hiszen az elmúlt fél évben tíz bázist nyitott, a menetrendjét pedig több mint 240 útvonallal bővítette. Ebből is látszik, hogy a magyar gyökerű társaság nem kíván bezárkózással reagálni a világjárványra.

Ezzel együtt az újonnan bevezetett magyar szabályozások meglátszanak a cég kínálatán: a Wizz Air 73-ból mindössze 12 destinációt tart fenn. Hogy a magyarországi utasok a nyaralóhelyekről hazatérhessenek, szep-tember 1–6. között először kisebb mértékben csökkenti kapacitásait a budapesti és a debreceni vonalakon, majd szeptember 7–30. között nagyobb fokú járatcsökkentés lesz, ekkortól csak a legkeresettebb úti célok maradnak elérhetők. A légitársaság hangsúlyozta: nem vezet be különleges eljárást a hazatérni kívánó magyar utasoknak.

Lapunk kérdésére a vállalat elmondta, hogy

több mint 4000 embert foglalkoztat, és nem készül leépítésre.

Ezt a kedvező forgatókönyvet részben alátámasztja, hogy a mostani rendkívüli állapotok közötti nyári szezonban a tavalyi hasonló időszak kapacitásának mintegy 80 százalékát tudta üzemeltetni, miközben a nagyobb nemzetközi repülőtársaságok a korábbi teljesítményüknek csak a 40-50 százalékát.

Fotó: AFP

Viszont az ősszel és a télen a 80 helyett már 60 százalékos kapacitással számol a Wizz Air, és nem zár ki további járattörléseket sem. A 130 gépből álló és átlagosan 5,4 éves flottájának egy részét újra parkoltathatja, ezzel is csökkentve az üzemelési költségét. Az optimista jövőképet ez sem rontja: a légitársaság továbbra is biztos abban, hogy nyertese lesz a koronavírus-járvány miatt kialakult krízisnek.

A járvány terjedését és az egyes államok által erre adott válaszokat nem lehet előre megjósolni, de a forgalom várhatóan hullámvasútszerűen alakul

– jelezték előre.

A magyarországival megegyező korlátozás a Wizz Air piacai közül csak kevés helyen van érvényben. Az egyes országokban a koronavírus elleni védekezés a helyi hatóságok kezében van, ők hozzák meg az általuk szükségesnek vélt óvintézkedéseket.

A Wizz Air minden esetben a helyi szabályok szerint jár el. Ennek kapcsán rámutattak, hogy a légitársaságoknak és az utasoknak is sokat segítene, ha európai szinten összehangolnák a védekezési intézkedéseket. Tapasztalataik szerint „jelenleg nincs két olyan ország a Wizz Air hálózatában, ahol ugyanolyan intézkedések lennének érvényben a vírus megfékezésére”.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek