BUX 53,263.02
+1.37%
BUMIX 4,338.53
-0.31%
CETOP20 2,497.09
0.00%
OTP 18,090
+1.94%
KPACK 8,500
+2.41%
-2.78%
0.00%
+0.52%
-2.26%
ZWACK 16,500
-1.20%
0.00%
ANY 1,550
-1.59%
RABA 1,360
-1.45%
-2.47%
+1.07%
-0.59%
-0.40%
OPUS 220.5
+0.23%
-3.49%
+2.35%
+1.49%
+1.17%
OTT1 149.2
0.00%
+0.43%
MOL 2,652
+1.07%
-0.33%
ALTEO 2,310
-1.70%
0.00%
-1.19%
EHEP 1,690
0.00%
0.00%
-0.58%
MKB 1,972
0.00%
+0.28%
-0.12%
-1.74%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-5.36%
-2.83%
+0.62%
-5.68%
-1.34%
NUTEX 15.76
+1.68%
GOPD 12,900
+1.57%
OXOTH 4,610
+0.22%
+4.67%
NAP 1,807
+2.32%
0.00%
+3.33%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Összehúzzák a nadrágszíjat a ferihegyi repülőtéren

A repülőtér a következő hónapokban kizárólag a biztonságos üzemeltetéshez elengedhetetlen kiadásokra fog költeni.

Miután a Budapest Airport Zrt. (BUD) az elmúlt időszakban számos költségcsökkentő intézkedést vezetett be, a következő hónapokban kizárólag a repülőtér biztonságos üzemeltetése miatt szükséges kiadásokra fog költeni – közölte a társaság a Világgazdaság megkeresésére. Lapunk a szeptember elsején életbe lépett magyarországi határzárnak a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre gyakorolt várható hatásairól kérdezte a komplexum üzemeltetőjét. A BUD arról is tájékoztatott, hogy a 2020-as, még a koronavírus-járvány előtt készült üzleti terve sem az utasszám, sem pedig a pénzügyi mutatók terén nem fog teljesülni.

A vállalat március óta, amióta elkezdett leállni a légi közlekedés, szinte minden bevételétől elesett, ami az idei pénzügyi eredményekre is jelentős hatással lesz

– emelték ki.

Mint közismert, a pandémia drasztikusan sújtja a turizmust, és ezzel párhuzamosan a légi közlekedési szektort. Ferihegyen a forgalom áprilisban zuhant a mélypontjára. Ezt követően a reptér látogatottsága lassú emelkedésnek indult, és augusztusban az utasszám elérte a 390 ezret. Csakhogy ennek az adatnak az összevetése a tavalyi hasonló hónap statisztikájával még mindig drámai összeomlást jelez: a 2019-es nyár utolsó hónapjában 1,6 millió induló és érkező utast regisztráltak.

Fotó: Jászai Csaba / MTVA

A mostani beutazási korlátozások várhatóan hasonlóképpen fogják befolyásolni az utasforgalmat, mint március közepe és június között

– prognosztizált a BUD. Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, a Wizz Air és a Ryanair már bejelentette járattörléseit a következő időszakra, a többi légitársaság pedig a napokban dönt a menetrend újratervezéséről, illetve a meghirdetett járataik visszavonásáról.

A légitársaságokkal folytatott megbeszélések alapján úgy látjuk, a következő napokban nagyszámú járattörlést fognak bejelenteni, várhatóan a hét második felére kialakul az a végleges menetrend, amely a rendelet érvényességéig elérhető lesz Budapestről

– számolt be a fejleményekről az üzemeltető cég. Úgy vélik, főképp a nagy európai csomópontokba – például Londonba, Berlinbe, Párizsba – továbbra is indulnak majd repülőgépek, hogy a szigorításokról szóló rendelet által engedélyezett üzleti utasforgalmat ki tudják szolgálni a légitársaságok. A V4-es országokra vonatkozó mentesség kapcsán a BUD úgy értékelt, hogy ez nem befolyásolja különösebben a repülőtéri forgalmat, mert Szlovákiából, Csehországból és Lengyelországból a légi forgalomnál jóval jelentősebb az autós forgalom.

Kapcsolódó cikkek