BUX 50,738.06
-0.33%
BUMIX 4,292.75
-0.52%
CETOP20 2,297.16
0.00%
OTP 17,330
-0.29%
KPACK 9,400
-20.34%
0.00%
-3.27%
-0.26%
-0.83%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,350
-1.10%
+1.11%
-0.48%
+0.86%
-1.93%
-1.95%
-2.83%
-0.47%
-0.53%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,408
-0.08%
-0.16%
ALTEO 1,730
+0.87%
0.00%
+1.66%
EHEP 1,765
0.00%
0.00%
-0.33%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
-0.23%
-0.77%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
0.00%
+0.44%
0.00%
-0.96%
-1.80%
NUTEX 16.44
+2.37%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Nem zárják be az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség budapesti irodáját

A szervezet küldetése a magasabb repülésbiztonsági szint elérése, a fenntarthatósági törekvések támogatása Európában.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és Patrick Ky, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) ügyvezető igazgatója megújították a két szervezet együttműködési megállapodását 2020. október 9-én, Budapesten – közölte az ITM.

Az ügynökség budapesti kapcsolattartó irodája 2021 első felében is helyszíni támogatást nyújt a repülésbiztonság még magasabb szintjének biztosításához.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium és az EASA 2019 nyarán kötött egyetértési megállapodást a fokozott együttműködés érdekében. Az idén januárban létrejött kapcsolattartó iroda nemzetközi szakmai tudásmegosztással erősíti a hazai közlekedési hatóság felügyeleti tevékenységét.

A 32 tagállamot tömörítő Európai Repülésbiztonsági Ügynökség világszerte 800 szakértőt foglalkoztat, állandó képviseletet működtet az Egyesült Államokban, Kanadában, Kínában és Szingapúrban.

A főleg iparági díjakból gazdálkodó szervezet küldetése a magasabb repülésbiztonsági szint elérése, a fenntarthatósági törekvések támogatása Európában.

Fotó: Oliver Berg/dpa/AFP

Palkovics László elmondta:

A kapcsolattartó iroda működésének tapasztalatai rendkívül kedvezőek, az innovációs minisztérium így magától értetődőnek tartja, hogy érdemes folytatni a megkezdett közös munkát. Az EASA állandó jelenléte nagyban előmozdította a magyar légügyi hatóság folyamatos, a szakemberállomány nagyarányú bővítésére is kiterjedő szervezetfejlesztését.

Bár a koronavírus-járvány és a kapcsolódó óvintézkedések drasztikusan visszavetették az utasforgalmat a világ repülőterein, a repülésbiztonság jelentősége a korábban közlekedő járatok jelentős részének leállításával sem csökkent.

A kevesebbet dolgozó pilóták rutinja idővel megkophat, a repülőgépek műszaki állapotának a hangárokban állásnál jobbat tesz a folyamatos üzem. Így a korszerű, színvonalas hatósági felügyeleti tevékenység továbbra is nélkülözhetetlen a biztonságos légi közlekedés feltételeinek megteremtéséhez.

Kapcsolódó cikkek