Logisztika

Fordulhat a kocka a 3-as metrónál

Bár már november elején lezárták az utasok elől, a mai napig sem kezdődött meg a középső pályaszakaszon a felújítás. A BKV és a kivitelező egy éve vitázik, a közlekedési vállalat most újabb utolsó dátumot jelölt ki a megállapodásra.

Az eddigi kettő helyet egy ügyvezető igazgatója van de­cembertől a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-nek – a változás a cégadatokat tartalmazó közhiteles nyilvántartásokból derült ki. Ezek szerint

Horváth Róbert már nem, csak Christian Hild tölti be a vezető tisztségviselő pozícióját a cégnél.

Lapunk úgy értesült, hogy a személyi változásról az osztrák anyavállalat, a Swietelsky AG döntött. A fejlemény szoros összefüggésben állhat a Vasúttechnika és a BKV között majd egy éve húzódó elszámolási vitával, amely a 3-as metró pályarekonstrukciós munkálata kapcsán támadt a felek között. A társaság a Világgazdaság érdeklődésére megerősítette, hogy a megjelent módosításokat a tulajdonos döntése alapján vezették át, ugyanakkor ennek hátterére vonatkozó további felvilágosítást nem kívánt adni. Arra is kitért, hogy a 3-as metró projektet illetően a BKV-val kötött szerződés értelmében nincs lehetősége a sajtó részére tájékoztatást adni, ehhez ugyanis előzetesen a tömegközlekedési cég engedélye kellene, amelyet viszont nem kapott meg a Swietelsky Vasúttechnika.

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Információink szerint a cégvezetés módosulásával folyamatos egyeztetések vették kezdetüket a BKV menedzsmentjével a konfliktus rendezése érdekében. A folyamathoz a fővárosi cég nagy reményeket fűz, de ezzel párhuzamosan felkészült az új közbeszerzési eljárás meghirdetésére is. Úgy tudjuk, hogy a tárgyalások egy újabb végső határidő mellett zajlanak: ha december 23-ig nem születik meg a 2017 novemberében kötött, idén júliusban lejárt szerződés módosítása, vagy legalább az erre vonatkozó direkt elköteleződés a Swietelsky Vasúttechnika részéről egy szándéknyilatkozat formájában, a BKV azonnal elindítja a középső szakaszra vonatkozó új közbeszerzési eljárás megjelentetését.

Ennek az átfutási ideje – kész dokumentáció esetén – öt-tíz nap, vagyis nem kizárt, hogy az új tendert, ha nem lesz egyezség, még az idén közzétehetik.

A december 23-i nem az első végső dátum, eredetileg a szerződés felmondását november 9-ig helyezték kilátásba, ha addig nem rendeződik az idén februárban hivatalossá vált, mintegy 18 milliárd forintnyi többletkövetelésről szóló vita. Ez azért lett volna fontos, mert november 7-én lezárták az utasforgalmat a 3-as metró középső szakaszán, azóta a belvárosban buszokkal pótolják a metrókat. Az érintett állomások felújítása megkezdődött (ezt egy másik Swietelsky-leány, a Swietelsky Építő végzi), de a pályán azóta sem indult meg a munka.

Ám ennek ellenére a BKV eddig nem lépett ki a szerződésből, csupán arra szólította fel a Swietelsky Vasúttechnikát, hogy vegye át a munkaterületet.

A közlekedési vállalat megkeresésünkre optimistán nyilatkozott: megerősítette, hogy a tárgyalások újraindultak, és úgy kalkulál, hogy terv szerint, januárban elkezdődhet a kivitelezés. Az ügyben kerestük a Főpolgármesteri Hivatalt is, tőlük azonban lapzártánkig nem érkezett reakció.

3-as metró BKV rekonstrukció Swietelsky Vasúttechnikai Kft.
Kapcsolódó cikkek