BUX 52,675.9
-1.97%
BUMIX 4,380.91
-0.93%
CETOP20 2,521.92
-0.69%
OTP 17,610
-3.32%
KPACK 8,550
0.00%
0.00%
-0.57%
0.00%
-2.20%
ZWACK 16,700
+1.83%
0.00%
ANY 1,550
+0.32%
RABA 1,405
0.00%
+1.87%
0.00%
+0.28%
0.00%
-1.76%
-1.16%
-0.22%
-1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.29%
MOL 2,652
-1.27%
-1.44%
ALTEO 2,300
-2.13%
+4.55%
-0.81%
EHEP 1,700
-1.73%
-1.23%
-1.58%
MKB 1,972
0.00%
-3.74%
-0.35%
-1.71%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-2.59%
-1.90%
0.00%
0.00%
+0.40%
-5.92%
GOPD 12,900
-0.77%
OXOTH 4,400
0.00%
-1.82%
NAP 1,826
-8.01%
0.00%
-4.17%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Zöld utat kapott a Fiat-Chrysler és a PSA egyesülése

Az Európai Unió versenyhatósága hétfőn engedélyezte az olasz-amerikai Fiat-Chrysler Automobiles, valamint a PSA autóipari csoportok egyesülését.

Az Európai Unió versenyhatósága hétfőn engedélyezte az olasz-amerikai Fiat-Chrysler Automobiles (FCA), valamint a Peugeot, a Citroen, az Opel, a Ds és a Vauxhall márkák anyacége, a PSA autóipari csoportok egyesülését, amivel a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportja jön létre.

A versenyhatóság azonban feltételként előírta, hogy

a PSA-nak ki kell terjesztenie együttműködési megállapodását a Toyota céggel, ami részben azt jelenti, hogy egyik franciaországi gyárában több kisteherautót kell gyártania a Toyotának.

A másik feltétel pedig az, hogy a két autógyártónak nagyobb mértékű hozzáférést kell biztosítania a versenytársaknak szervizelési és fenntartási hálózataikhoz.

Fotó: Nicolò Campo/LightRocket /Getty Images

Az egyesülési folyamat várhatóan 2021 első negyedévében zárul le, és ezzel a negyedik legnagyobb autógyártó csoport jön létre a Volkswagen, a Renault-Nissan-Mitsubishi és a Toyota után.

A PSA-FCA azzal számol, hogy az egyesüléssel évi mintegy 5 milliárd dollár költséget takarít meg.

Kapcsolódó cikkek