Már több mint 40 ezer kilométer hosszú Kína nagy sebességű vasútjainak hálózata. Ez ötször hosszabb, mint a teljes magyarországi hálózat, majdnem olyan hosszú, mint az Egyenlítő, és a világ összes nagy sebességű vasúthálózatának a 70 százalékát teszi ki. A távol-keleti ország azon dolgozik, hogy az összes nagyvárosába el lehessen jutni nagy sebességű vonattal – számolt be a China Daily.

A hálózat egyelőre próbaüzemben működő szakasza a Peking és Hongkong közötti vonal Ancsing és Csucsiang közötti része.

Fotó: XING GUANGLI / AFP

A vonat itt akár 350 kilométeres óránkénti sebességgel is haladhat.

A pályán az első üzemi napján még öt vonatpár közlekedett, január 10. óta már napi 24 pár. A Peking–Hongkong nagy sebességű vasutat Kína tervezett észak–dél irányú közlekedési artériája részének tekintik. Az új szakasszal az ország teljes vasúthálózata több mint 150 ezer kilométeresre bővül.

Fotó: Xinhua via AFP

Kína nagy sebességű vasúthálózatán 2019-ben napi mintegy 6,5 millióan utaztak, míg 2008-ban még csak 350 ezren. Az országban tavaly 3,58 milliárd tonna árut szállítottak vasúton, 920 millió tonnával többet, mint 2016-ban. A lap idézi Li Hsziao-peng közlekedési minisztert, aki korábban azt mondta, hogy

az ország vasúthálózata már eléri a 200 ezernél nagyobb lélekszámú városok 99 százalékát, és nagy sebességű vasút vezet az 1 millió fősnél nagyobb városok 95 százalékába.

A Kínai Állami Vasúti Csoport az év elején jelezte, hogy az országban 2035-ig összesen 70 ezer kilométernyi nagy sebességű vasútvonalat építenek, ezzel már elérhető az összes 500 ezernél nagyobb lélekszámú terület.