Ütemterv szerint halad a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában a bicskei intermodális csomópont kialakítása. A társaság közleménye szerint a beruházás következő lépéseként már bontják a bicskei vasútállomás gyalogos felüljáróját, e munka leglátványosabb kiemelési része a napokban – vágányzár mellett – megtörtént.

A beruházás első üteme tavaly júniusban kezdődött, azóta a kül- és belterületi munkavégzés zajlik. A vasútállomástól nyugatra épülő új – Tatai út és Csákvári út közötti – összekötő út alépítményi munkái, az épületbontás és a fakivágás befejeződött. Tart a vasút fölötti közúti felüljáró átépítése és az összekötő úton a védőréteg kialakítása.

Fotó: Nagy Mihály

Részben befejeződött a gyalogos peronaluljáró meghosszabbításának az a része, amely 2021 második felében indult, ideértve a lépcsőkar és a liftakna építését is. Ideiglenesen forgalomba lehetett helyezni a meghosszabbított aluljárót, és elkezdődhetett a gyalogos vasúti felüljáró bontása. 2021 második felétől épül a déli oldalon a P+R parkoló és a körforgalom, a vasúti közrakodó vágányok burkolt rakterületének, megközelítő útjának építése, a fejlesztéssel érintett terület csapadékvíz-elvezető rendszerének kialakítása, átépítése, és végül a közműkiváltás. Mindez jelenleg is zajlik.

A projekt komplexitását mutatja, hogy a bicskei vasútállomás térségének fejlesztési feladatai két fő ütemben valósulnak meg. A projekt 2021 júniusában kezdődött, azóta kül- és belterületi munkákat végeznek. Jelenleg az első ütem munkálatai zajlanak, ez várhatóan 2023 októberében készül el.

A beruházás célja többek között a közösségi közlekedés színvonalának és a szolgáltatás minőségének javítása. A fejlesztés megbízója az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a támogató az Európai Unió, a forrás az Európai Regionális Fejlesztési Alap. A kivitelező a V-Híd Építő Zrt., amely a megbízásért mintegy nettó tízmilliárd forintot kap.