Ismét kiírja az intercity (IC) vonatok vásárlására vonatkozó közbeszerzési eljárását a GYSEV Zrt., mert az előző kísérlete befuccsolt: az októberi feltételes kiírásra csak egy cég jelentkezett, de a közbeszerzési eljárás legalább két ajánlat esetén lehetett volna eredményes.

A GYSEV két viszonylaton is javítaná az utazás minőségét az új szerelvényekkel.
Fotó: Baranyai Balázs

A budapesti összeköttetés a fókuszban

A vasúttársaság célja a közleménye szerint továbbra is változatlan: a motorvonatok beszerzésével szeretné jelentősen javítani a távolsági vasúti közlekedés színvonalát Szombathely és Budapest, illetve Sopron és Budapest között. Az új, feltételes közbeszerzési eljárásában 9 IC motorvonat megvásárlása szerepel, opcióként pedig további 4 szerelvényé. A 9 új jármű használatba vételével a nemzetközi IC-k kivételével az összes Sopron és Budapest, illetve Szombathely és Budapest közötti IC-járaton modern, villamos motorvonatok szállíthatnák az utazókat. A társaság terveiről nemrég Kövesdi Szilárd vezérigazgató nyilatkozott a Világgazdaságnak.

Közben „szerzett” egy konténerterminált a társaság

A vállalat néhány napja azt is bejelentette, hogy árufuvarozó leányvállalata, a A GYSEV Cargo Zrt. üzemelteti majd a Debrecen-Macs Ipari Park intermodális konténerterminálját, amelynek a vagyonkezelője a GYSEV Zrt. lesz. A nyílt hozzáférésű létesítmény az ipari park vasútállomásán alakítják majd ki, a fejlesztéspolitikai szempontból kiemelt jelentőségű beruházásról kormányhatározatban döntöttek. A GYSEV Cargo részt vett a logisztikai központ és terminál végső kialakításának megtervezésében, valamint az üzemeltetési koncepciójának kidolgozásában.

A GYSEV Cargo 2011-ben jött létre, azóta a hazai és a nemzetközi vasúti árufuvarozási és logisztikai piac aktív szereplője. A vállalat üzemelteti a soproni Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központ területén működő konténerterminált, illetve jelen van az európai vasúti árufuvarozás vérkeringésében.