Az újjáépült Nagyvárad tér légies, már-már műalkotásnak tekinthető utastere tartogat meglepetéseket. Meleg árnyalatok próbálják oldani a kórházak közelsége miatti helyhez kapcsolódó szorongó érzéseket, valamint képzőművészeti alkotások és egy attraktív lámpasor díszíti a nagy méretű utasforgalmi teret – írja romantikus hangulatú közleményében a BKV annak apropóján, hogy a két utolsóként felújított állomás, a Lehel tér és Nagyvárad tér is bekapcsolódik az utasforgalomba május 22-én kora délután. A korábbi tapasztalatok szerint a kora délutánt nem lehet eléggé hangsúlyozni.

20201022 Budapest M3 metró déli szakaszának átadása Metró felújítás Fotó: Vémi Zoltán  VZ  Világgazdaság  VG A képen: metróvezető
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

A cég megjegyzi, hogy mindkét állomás rekonstrukciója 2022. május 14-én kezdődött, így egy év alatt kellett kívül-belül megújulniuk. Az M3-as metróvonal felújítása idején végig az utasforgalom részleges fenntartását biztosították, hiszen ezen a két helyszínen fordultak a szerelvények. Mindkét állomás egyedi térszerkezetű a vonalon, átmenet a mély vezetésű és a kéreg alatti állomások között. Az aluljáróból egy galériaszintre érkezünk, amely a vágánytér fölött található, így tágas utastérben találja magát az utazó, ami szokatlan az M3-as vonal szűk, alacsony terei után – közölték.

Még át se adták, de a BKV már tudja, mikor kell megint felújítani az M3-as metrót

Öt és fél év kell ahhoz, hogy véget érjen a 3-as metró még 2017-ben megkezdett felújítása. Ez alsó hangon is majdnem egyéves csúszás. A BKV elmagyarázta, hogy mi történt.

A Lehel tér szerkezetileg is átalakult, a galériaszint átjárhatósága megszűnt, a terület a felújítás után a főszellőző rendszer részét képezi. Az utastérben végigfutó acéllemez burkolatok a föld alatti világot idézik meg. A nyers, kissé rideg anyaghasználatot élénk színű felületfestések ellenpontozzák, így teremtve meleg, barátságos légkört az utastérben. A narancs, sárga és rózsaszín színek szétosztása a tájékozódást is segítik.

A második lépcső helyére két lift épült, amelyek a peron és az aluljárószint közötti akadálymentes kapcsolatot biztosítják. Az aluljáróból a felszínre jutást már korábban is egy rámpa segítette, a metrófelújítás keretében készülő lift pedig tovább segíti az egyenlő esélyű elérést.

A Victor Hugo utca sarkára felvezető lift építése nem szerepelt az M3-as vonal rekonstrukciójának eredeti terveiben, ezért tervezése és kivitelezése később kezdődött, mint az állomás felújítása. A liftet a hatósági engedélyezés folyamatát követően, júliustól használhatják az utasok.

Fotó: Horváth Bence / BKV