A Magyar Autóklub (MAK) és az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) novemberben felhívta a figyelmet az Európai Parlamentben (EP) zajló, a Vezetői Engedélyek Irányelv felülvizsgálatával kapcsolatos zöldpárti javaslatok terheire és veszélyeire – közölte az autóklub az Országos Sajtószolgálattal.

Minibus,In,City,B,kategória,B+,jogosítvány,driver,licence
Elég lesz megfelelni a B kategóriás jogosítvány eddigi feltételeinek.
Fotó: Shutterstock

 

Költség- és környezetvédelmi aggályok

Az EP Közlekedési és Idegenforgalmi Szakbizottságának (TRAN) elnöke, Karima Delli tervezetében előirányozta a B kategória felosztását, és egy új B+ kategória bevezetését, mellyel javaslata szerint a jövőben az 1,8 tonna össztömeg feletti járműveket csak kétéves B kategóriás jogosítvány birtokában, 21 éves kor felett, és egy újabb jogosítvány megszerzése után lehetne vezetni. (Korábban más elképzelésekről is szó esett.) A MAK levélben fordult a szakbizottság magyar EP képviselőihez és az FIA-val együtt kérte a B+ kategória bevezetésére vonatkozó javaslat elutasítását, mert az 

szerinte komoly anyagi és gyakorlati terhet róna a lakosságra, a személygépkocsival dolgozókra, és akadályozná a környezetvédelmi célkitűzéseket.

 

Némi szigorítás azért lesz

Komoly sikerként írt a MAK arról, hogy az EU Tanácsa által végül elfogadott javaslatba nem került be a B+ kategória bevezetése. A tanács megtartotta a bizottság javaslatának általános irányvonalát, de számos változtatást is tett, különösen a jogosítványt szerző és megújító autóvezetők fizikai és mentális állapotának ellenőrzésére vonatkozóan. Az idősebb autóvezetők jogosítványának érvényességét illetően meghagyta a tagállamok döntési szabadságát.