BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pontosítják a 3,5 tonna feletti autóbuszok e-útdíj-rendszerbe történő átvezetését

Február 1-től nem a megtett úttal arányosan, hanem továbbra is a használati díj alapú rendszerben, e-matrica vásárlásával tudják rendezni az úthasználók a 3,5 tonna feletti autóbuszok úthasználatának díját. A HU-GO elektronikus útdíjszedési rendszerbe regisztrált 3,5 tonna feletti autóbuszok üzemeltetőit arra kéri a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., hogy még ne vegyék igénybe útdíjfizetésre a HU-GO e-útdíj-rendszert, ne használják a megvásárolt fedélzeti eszközeiket.

Folytatódnak az egyeztetések a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti autóbuszok e-útdíj-rendszerbe sorolásáról. A díjpolitikai döntésekben illetékes szakminisztérium, az érdekképviseletek és a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) részvételével aktív párbeszéd zajlik, melynek keretében a felek a 3,5 tonna feletti autóbuszok e-útdíj-rendszerbe történő átvezetését, annak feltételeit pontosítják – írja a NÚSZ.

Ezekre tekintettel a kormány a veszélyhelyzet ideje alatt változtatott az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, a megtett úttal arányos díjról szóló törvényén és rendeletén – derült ki a Magyar Közlönyből. 

Black,Truck,Moving,At,City's,Suburb,With,Fields,Around
A NÚSZ arra kéri a 3,5 tonna feletti autóbuszok üzemeltetőit, hogy még ne vegyék igénybe útdíjfizetésre a HU-GO e-útdíj-rendszert
Fotó: Shutterstock

A fentiek alapján 2024. február 1-től nem a megtett úttal arányosan, hanem továbbra is a használati díj alapú rendszerben, e-matrica vásárlásával tudják rendezni az úthasználók a 3,5 tonna feletti autóbuszok úthasználatának díját. A HU-GO elektronikus útdíjszedési rendszerbe regisztrált 3,5 tonna feletti autóbuszok üzemeltetőit arra kéri a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., hogy 

még ne vegyék igénybe útdíjfizetésre a HU-GO e-útdíj-rendszert, ne használják a megvásárolt fedélzeti eszközeiket.

Az e-matrica rendszerben a 3,5 tonna feletti buszokra országos havi és heti (10 napos) jogosultság is vásárolható 2024. február 1-től, azzal, hogy a módosuló díjrendelet alapján ezen jogosultságok érvényessége 2024. március 31. napján 24 órakor abban az esetben is lejár, ha a megváltásakor hatályos rendelkezések alapján ezen az időponton túl is érvényes lenne.

2024-es e-matrica díjtáblázat
 

Ezzel együtt a 2024. január 31. előtt B2 kategóriára vásárolt havi és heti (10 napos) e-matricák érvényessége természetesen nem jár le január hónap utolsó napján, azok az egyes matricatípusok érvényességi idejének megfelelően használhatók.

Több mint 3 millió e-matrica jár le január 31-én

Az autósok mintegy harmada már decemberben megvette idei éves matricáját, ám nagyon sokan az utolsó pillanatra hagyják a pályahasználatra jogosító bérlet vásárlását.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.