BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A BKK mindent megtesz az elektronikus jegyrendszer bevezetéséért, de erre még éveket kell várni

Az elektronikus jegyrendszer bevezetését vizsgálja a BKK. A rendszer lényege, hogy az utasok bármilyen jegyet azonnal megvásárolhassanak a Budapest Pay&GO applikációban. Fizetéssel az érvényesítés is megtörténne, így ez lehetne a leggyorsabb jegyvásárlási megoldás, amit egyébként Nyugat-Európában már régóta használnak. A BKK közölte, hogy az elektronikus jegyrendszer bevezetésére még éveket kell várni.

A közbeszerzési eljárás első lépéseként előzetes piaci konzultációt indít az elektronikus jegyrendszer fővárosi megvalósításáról a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Közleményük szerint a társaság a Budapest Pay&GO továbbfejlesztését és teljes körű kiterjesztésének lehetőségét vizsgálja.

elektronikus jegyrendszer
BKK
közösségi közlekedés
Az elektronikus jegyrendszert legkorábban 2026 második felében vezethetik be / Fotó: Szigetváry Zsolt

A BKK által tavaly tesztjelleggel bevezetett szolgáltatás – amely ma a fővárosban a leggyorsabb és legegyszerűbb jegyvásárlási forma – lényege, hogy a fizetési tranzakcióval együtt az érvényesítés is egyből megtörténik. A nemzetközi viszonylatban már évek óta alkalmazott eljárás során nem keletkezik papíralapú jegy vagy visszaigazolás, az ügyfelek bankkártyája alkalmas arra, hogy egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot – írták.

A társaság közölte: 

a változó ügyféligényekre reagálva a közbeszerzési eljárás részeként hétfőn előzetes piaci konzultációt indít, hogy megvizsgálja, milyen feltételekkel teheti elérhetővé a főváros teljes területén a Pay&GO digitális fizetési szolgáltatást és hogyan fejleszthetné tovább a rendszert.

A konzultáció célja szakmai egyeztetés a potenciális beszállítókkal, a részvevők megismerhetik a BKK szolgáltatással kapcsolatos elvárásait és egyeztethetik a rendszer kialakításával és működtetésével összefüggő kérdéseket – olvasható a közleményben.

A társaság tervei szerint a jövő Pay&GO rendszere a lehető legtöbb ügyféligényre megoldást kínál majd, így mind a rendszeresen közösségi közlekedést használók, mind az alkalmi utasok megtalálhatják a számukra legkedvezőbb jegytípust.

Egy ilyen összetett elektronikus rendszer bevezetése azonban több évig is eltart, számításaik szerint 

a Pay&GO fizetési megoldás legkorábban 2026 második felétől lehet elérhető további vonalakon is 

– közölte a BKK.

Kitértek arra is, hogy a Pay&GO indulása óta már több mint egymillió jegyet vásároltak a rendszeren keresztül.

A BKK adatai szerint a repülőtéri expresszjáratokon már a jegyek csaknem 35 százalékát így vásárolják, míg az 1-es metró vonalán közlekedők 25-30 százaléka fizet Pay&GO-val. A rendszert használók 45 százaléka okoseszközzel, 55 százalék pedig bankkártyával használja a szolgáltatást. A Pay&GO-t használó ügyfelek 93 százaléka általában maximum két jegyet vásárol egyszerre.

Ötmillió letöltésen is túl van a BudapestGO alkalmazás

A BudapestGO bő két éve indult, az új applikációban már az első hónapban 140 ezernél több jegyet és bérletet vettek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.