Czóbel fiatalkori remekműve még sosem szerepelt nyilvános aukción. Sok gyűjtő szerette volna már megszerezni, sőt tizenkét évvel ezelőtt a párizsi Musée d’Orsay akkori igazgatója is meg kívánta vásárolni a múzeum állandó kiállításának gyarapítására, de neki sem sikerült. Most itt az alkalom. A kép Párizsban készült, az életmű fontos darabja, hiszen 1905 az az év, amikor Czóbel a nagybányai plain-air festészetről a Matisse körül csoportosuló fauve-okhoz csatlakozva új stílusra váltott. A magyar művész ekkor került a nemzetközi élvonal közelébe, hiszen már ebben az évben olyan fontos vásárlói akadtak képeinek, mint Thomas Mann sógora, a zeneszerző és karmester, Mahler-növendék Klaus Pringsheim. Matisse és Picasso környezetében, Gertrude Steinék híres művészeti szalonjában pedig hamarosan az akkori párizsi avantgárd legjobbjai között emlegették Czóbelt.
A kép értékét tovább emeli, hogy Czóbel életművében ma már csak elvétve találni olyan festményt, amely elkerülte a restaurátori beavatkozást, és amelyet megkímélt az elmúlt század vérzivataros történelme is. A Kislány ágy előtt érintetlen, lakkozástól is mentes, intakt felületű festmény, érintetlensége miatt a kép becsértékét a ház 300 és 500 millió forint közti sávban állapította meg.
Vaszary János neve a hazai aukciók „blue chipje”, művei nem hiányozhatnak egyetlen fontos árverésről sem. Most is egy értékes műve kerül ki a piacra, az egyik legkedveltebb sorozatából. Az 1930-as években született Művésztársaság a tatai Park-sorozat családias összejöveteleinek intim világát ötvözi a Korzó-képek nagylélegzetvételű, fővárosi környezetével. A művész egykori krisztinavárosi otthonának, a „penthouse”-os Vágó-háznak a tetőkertjén készült jeleneten vidám művésztársaság ünnepel a háttérben kirajzolódó Budavári Palota régi, Hauszmann-féle kupolája alatt. A korábban ismeretlen festmény 110 millió forintos kikiáltási áron indul, becsértéke 130–175 millió forint.
Bihari Sándor Vasárnap délután című 1898-as festménye a békés biedermeier délutánokba viszi vissza a nézőket. Az egykori nemesi világ legjobb arca mutatkozik meg a képen, kártyázó, borozó férfiak, tejeskávét iszogató asszonyok. A sokat reprodukált, sok helyen kiállított és számtalan tanulmányban elemzett festményt sokáig képeslapokon is meg lehetett vásárolni. Kikiáltási ára 100 millió forint, előzetesen várt becsértéke 130–170 millió forint.
Perlrott Csaba Vilmos Szabadban című, 1911 körül született modern, párizsias kompozíciója a ligetben pihenő aktok klasszikus témáját dolgozza fel. Matisse „kedvenc tanítványa”, Perlrott Csaba Vilmos a régi mesterek (Tiziano, Giorgione) és a modernek (Cézanne, Picasso) nyomán alkotott. A 65 milliós kikiáltási árról induló és 80–130 millió forintos becsértékkel bíró festmény korábban a híres „bankárkollekció”, a Kovács Gábor-gyűjtemény éke volt, de számos kiállításon is szerepelt, többek közt 2016-ban Krakkóban, A magyar festészet aranykora című kiállításon.
A Csontváry által halhatatlanná tett Taorminát megörökítő Egry József-festmény, a Taorminai napkelte (1930) kivételes csúcsot képvisel az életműben. Mivel a 20. század során sokáig egy elzárt pécsi magángyűjteményben őrizték, több mint fél évszázada nem szerepelt együtt a többi kiemelt alkotással. Reprodukcióról viszont jól ismerik a hazai műértők, hiszen már a festő első – majd százéves – monográfiájában is látható a fotója, onnantól kezdve pedig az összes jelentős Egry-albumban ott találjuk Taormina I. címmel. Ilyen tökéletes állapotban megőrződött, az olajpasztell eredeti izzását őrző főművet alig ismerünk a fény nagy varázslójától, a Balaton festőjétől, Egrytől. A festmény kezdő ára 55 millió forint, becsértéke 75-95 millió forint.
Az 1933-as Szövők Derkovits Gyula érett főműve. Az életmű reprezentatív fődarabján az avantgárd kollázsos szerkesztésmódja találkozik az expresszív formaképzéssel és az ezüst porfesték különös izzásával. A számtalanszor reprodukált festményen a modernista gépkorszak heroizmusa jelenik meg, rímelve a filmművészet korabeli klasszikusaira. Az egyetlen olyan nagy méretű, muzeális kvalitású Derkovits-remekmű, amely még nem került közgyűjteménybe, ennek megfelelően 120 millió forintos kezdő ártól lehet rá licitálni, és 140–180 millió közt határozták meg a becsértékét.
A magyar művészettörténet legnagyobb gyűjtőjének, Nemes Marcellnek a kollekciójában függött egykor Rippl-Rónai József kedves gyerekportéja, a Kis szőke fiú naranccsal című 1904-ben született kép. A 110 millió forintos kikiáltási árról induló festmény „Kunffy gyerekként” is ismert, és az érett, kaposvári korszak ikonikus remekműve.
A kortárs sztárok közül Keserü Ilona 1976-os Dupla üzenet című olajfestménye 24 millió forintról indul, és 30–42 millió forint a becsértéke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.