BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
indexkep Negyzetmeter
ÜZLETRE HANGOLUNK

Ingatlanpiac: tíz százalékkal többért lehet ki- és eladni ezzel a módszerrel – világszerte hódít

Egyre több a jól fotózott, szépen berendezett lakás a hirdetési portálokon, de a kínálat legalább 60 százalékánál a fotók minősége és a hirdetés szövege még mindig nem felel meg annak, amit felkészített, piacképes ingatlannak hívnak a szakemberek. A home staging módszer bizonyítottan segít többért és gyorsabban eladni és kiadni a lakásokat, méltán terjed világszerte, és hódította meg elsőként Amerikát, ahol az eladó ingatlanok többségét már felkészítve teszik piacra – tudtuk meg Vincze Edittől, a Hello Home Staging Kft. ügyvezetőjétől, aki a VG Négyzetméter friss epizódjában számos praktikus tanácsot is adott.
A podcast vendége: Vincze Edit, a Hello Home Staging Kft. ügyvezetője
indexkep Negyzetmeter

Ingatlanpiac: tíz százalékkal többért lehet ki- és eladni ezzel a módszerrel – világszerte hódít

Egyre több a jól fotózott, szépen berendezett lakás a hirdetési portálokon, de a kínálat legalább 60 százalékánál a fotók minősége és a hirdetés szövege még mindig nem felel meg annak, amit felkészített, piacképes ingatlannak hívnak a szakemberek. A home staging módszer bizonyítottan segít többért és gyorsabban eladni és kiadni a lakásokat, méltán terjed világszerte, és hódította meg elsőként Amerikát, ahol az eladó ingatlanok többségét már felkészítve teszik piacra – tudtuk meg Vincze Edittől, a Hello Home Staging Kft. ügyvezetőjétől, aki a VG Négyzetméter friss epizódjában számos praktikus tanácsot is adott.

Eladni és kiadni is többért lehet a lakásokat, az árnövekedést eredményező módszer neve home staging, Amerikában kezdett elterjedni fél évszázada, Magyarországra pedig jó tíz éve érkezett meg.

Ma már egyre több szépen fotózott, hangulatosan berendezett eladó és kiadó lakást lehet látni a hirdetésekben, de arányaiban még mindig meglepően keveset, noha a jól felkészített, home staging után piacra tett ingatlanokat bizonyítottan magasabb áron lehet értékesíteni – összegezte piaci tapasztalatait Vincze Edit, a Hello Home Staging Kft. ügyvezetője ingatlanos magazinunk, a VG Négyzetméter friss epizódjában. Mint megtudtuk, 

10-12 százalékos értéknövekedést hozhat a klasszikus home staging, amelynek költsége az ingatlan értékének körülbelül 2-5 százaléka.

Egy befektetési célú ingatlannál, ahol már fejlesztés is van, ez inkább 10-12 százalékos ráfordítás, viszont 20-25, sőt, akár 30 százalékkal magasabb profitot tud hozni a nap végén.

Ha piaci termékként tudunk az ingatlanra tekinteni, akkor a nulladik ponton, amikor eldöntöttük, hogy eladjuk, el kell kezdenünk dobozolni, hiszen azt feltételezzük, hogy a következő három hónapban vélhetően meg fog érkezni a vevőnk, tehát maximum fél éven belül el fogunk onnan költözni. Minden mehet bele a dobozokba, amire nincs szükségünk, elsőként a hűtőmágnesek, a személyes tárgyak, a fotók, a nyaralás emlékei.

home staging
Magasabb áron értékesíthető és bérbe adni is jobb áron lehet a home staging révén felkészített lakást / Fotó: Drazen Zigic / Shutterstock

A home staging minden esetben egy alapos piacelemzésből indul ki, tudni kell, hogy 

  • kik a versenytársak, 
  • mennyiért szeretnék eladni és
  • milyen gyorsan az ingatlant, illetve hogy
  • milyen anyagi ráfordítást tud vállalni a vonzóbbá tételére a tulajdonos.

Néha elég egy alapos takarítás, egy rendrakás, egy tisztasági festés, és az ingatlan máris sokkal gyorsabban és magasabb áron értékesíthető, de van, ahol kisebb felújításokat, javításokat is el kell végezni, hogy magasabb áron lehessen értékesíteni.

Az üres lakások nem igazán vonzók, a leendő vevőknek kell belelátniuk majd a leendő otthonukat abba az ingatlanba, amelyet meglátnak a hirdetésben, és amelyet aztán megnéznek. 

A befektetők többsége azt gondolja, hogy teljesen és kizárólag racionális alapon, az Excel-tábla alapján hozza meg a döntését, de amikor ott van két ingatlan egymás mellett, ami nagyon hasonló adottságú, akkor 

mindig bejönnek az érzelmek is, és olyan részletek számíthatnak, mint hogy melyikben volt szebb a hálószoba vagy jobb a kanapé

– összegezte a szakember.

A beszélgetés során szó esett továbbá arról, 

  • mi a szerepe a pörgő piacon a home stagingnek (01:20–03:36),
  • mit jelent a lakás felkészítése (03:37–12:33),
  • hogy vásárolnak a befektetők (12:34–15:38),
  • hogyan kezdődik, melyek az első lépések az eladás előtt (15:39–20:02),
  • milyen értéknövekedést eredményez a home staging (20:03–24:33),
  • bérbeadásnál mi a szerepe a módszernek (24:34–28:28).

A VG további podcastjeit pedig ezen a linken érhetik el.

Ajánlott videók

Továbbiak

Podcastok Vidcastok

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.