Eladni és kiadni is többért lehet a lakásokat, az árnövekedést eredményező módszer neve home staging, Amerikában kezdett elterjedni fél évszázada, Magyarországra pedig jó tíz éve érkezett meg.
Ma már egyre több szépen fotózott, hangulatosan berendezett eladó és kiadó lakást lehet látni a hirdetésekben, de arányaiban még mindig meglepően keveset, noha a jól felkészített, home staging után piacra tett ingatlanokat bizonyítottan magasabb áron lehet értékesíteni – összegezte piaci tapasztalatait Vincze Edit, a Hello Home Staging Kft. ügyvezetője ingatlanos magazinunk, a VG Négyzetméter friss epizódjában. Mint megtudtuk,
10-12 százalékos értéknövekedést hozhat a klasszikus home staging, amelynek költsége az ingatlan értékének körülbelül 2-5 százaléka.
Egy befektetési célú ingatlannál, ahol már fejlesztés is van, ez inkább 10-12 százalékos ráfordítás, viszont 20-25, sőt, akár 30 százalékkal magasabb profitot tud hozni a nap végén.
Ha piaci termékként tudunk az ingatlanra tekinteni, akkor a nulladik ponton, amikor eldöntöttük, hogy eladjuk, el kell kezdenünk dobozolni, hiszen azt feltételezzük, hogy a következő három hónapban vélhetően meg fog érkezni a vevőnk, tehát maximum fél éven belül el fogunk onnan költözni. Minden mehet bele a dobozokba, amire nincs szükségünk, elsőként a hűtőmágnesek, a személyes tárgyak, a fotók, a nyaralás emlékei.
A home staging minden esetben egy alapos piacelemzésből indul ki, tudni kell, hogy
Néha elég egy alapos takarítás, egy rendrakás, egy tisztasági festés, és az ingatlan máris sokkal gyorsabban és magasabb áron értékesíthető, de van, ahol kisebb felújításokat, javításokat is el kell végezni, hogy magasabb áron lehessen értékesíteni.
Az üres lakások nem igazán vonzók, a leendő vevőknek kell belelátniuk majd a leendő otthonukat abba az ingatlanba, amelyet meglátnak a hirdetésben, és amelyet aztán megnéznek.
A befektetők többsége azt gondolja, hogy teljesen és kizárólag racionális alapon, az Excel-tábla alapján hozza meg a döntését, de amikor ott van két ingatlan egymás mellett, ami nagyon hasonló adottságú, akkor
mindig bejönnek az érzelmek is, és olyan részletek számíthatnak, mint hogy melyikben volt szebb a hálószoba vagy jobb a kanapé
– összegezte a szakember.
A VG további podcastjeit pedig ezen a linken érhetik el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.