BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Messze nem csak a presztízs miatt éri meg BL-döntőt játszani egy klubnak

Nem unatkoztunk az idei Bajnokok Ligája fináléja alatt, ahogy mondani szokták: volt minden, mint a búcsúban. A kapusbakik, pályára rohanó néző és Gareth Bale csodagólja mellett elképesztő számokat is hozott a Real Madrid győzelme, ugyanis tizenharmadik alkalommal nyert BEK-et, illetve BL-t, Cristiano Ronaldo pedig ötödik trófeáját vihette haza.

Bánhatja, aki nem volt ott a remek hangulatú és eseménydús döntőn, de hiába szerettek volna sokan jegyet váltani a szombati fináléra, csak nagyon keveseknek adatott meg, hogy a helyszínen tekintsék meg a Real Madrid és a Liverpool összecsapását. A belépők 30 százalékát ugyanis nem bocsátották kereskedelmi forgalomba, mindössze 6700 jegy állt azok rendelkezésére, akik nem az angol vagy a spanyol klub hivatalos keretein keresztül szerettek volna meccsre menni. A két klub összesen 34 ezer jegyet kapott az Európai Labdarúgó-szövetségtől (UEFA), a fennmaradó több mint 22 ezer jegyet pedig szponzorok, klub- és szövetségi delegáltak, különböző médiumok vezetői, illetve programszervezők kapták. A jegyárak miatt sok ok nem lehetett panaszra, hiszen tavaly óta szinte semmit nem emelkedtek. A legolcsóbb tikettekhez 70 euróért (22 ezer forint), míg a legdrágább kategóriához 450 euróért (140 ezer forint) juthattak hozzá.

A csapatoknak meglehetősen jó befektetés volt a BL-döntőben való részvétel. Az UEFA által létrehozott market pool rendszer – amelynek keretein belül a 2015–2018 közötti időszakra 1,2 milliárd eurót különítettek el – igen busásan jutalmazza a klubküzdelmek során az előrejutást. Így fordulhat elő, hogy az elmúlt években a Real Madrid körülbelül 320 millió eurót kapott az Európai Labdarúgó-szövetségtől, amelyet kizárólag a BL-eredményei alapján érdemelt ki. Idén ez az összeg további 85 millió euróval emelkedhet. A Liverpool – tekintve, hogy az elmúlt pár évben nem parádézott, sőt előfordult, hogy részt sem vett a Bajnokok Ligája-sorozatban – eddig körülbelül 80 millió eurót halászott ki a market pool büdzséből. Idei kiváló szereplésének köszönhetően azonban ez az összeg minden bizonnyal megduplázódik.

Az UEFA feje azonban valószínűleg egy kicsit sem fáj a kifizetett pénzdíjak miatt, ugyanis olyan támogatói háttérrel rendelkezik, amelyet nem sok piac mondhat el magáról. Bizonyára mindannyian fejből fel tudunk sorolni olyan márkákat, amelyek neve már régóta összefonódik a BL-sorozattal, ilyen például a Pepsi vagy a Mastercard – utóbbi 1994 óta hűséges társa a BL-nek. A sörmárkák is szoros versenyfutásban vannak, a rendkívül emlékezetes Amstel–UEFA-frigy felbomlása után a Heineken lett a befutó, amely évente 62 millió eurót tesz le az asztalra. Ám a Heineken jóval több, mint egy névszponzor, sikerült kizárólagos jogokat szereznie a cégnek. Így a holland vállalat szervezheti a Bajnokok Ligája stadiontúráit, és a trófeaszobákban is illusztris helyekre teheti reklámfelületeit. Viszonylag új támogatónak számít a Nissan, amely mindössze négy éve „jár jegyben” az UEFA-val, és meglehetősen sokba kerül ez kapcsolat az autógyártónak: évi 53 millió eurót tesz bele a közösbe. A Heineken után tehát a Nissan számít a legerősebb szponzornak, amely 22 esztendőnyi jelenlét után ütötte ki a nyeregből a Fordot. Idén van egy búcsúzó is: az UniCredit szponzorációja lejárt, a hírek szerint az olasz központú bankcsoport nem újítja meg a támogatását.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.