Az Imprezára épülő Subaru XV modell nemcsak a bokszermotor és az összkerékhajtás miatt számít különcnek, hanem azért is, mert tulajdonképpen egy emelt hasmagasságú, enyhén terepjárós köntösbe bújtatott kompakt, amellyel a Subaru a szabadidő-autók vásárlókörét célozza meg. Kompakt SUV híján ez a japán márka válasza a vevői igényekre. Bár a külseje nem változott drámai mértékben a modellváltással, teljesen új típusról van szó. A külső karosszériaelemek mellett a padlólemez sem maradt a régi. A Subaru Global Platformra épülő újdonság másfél centivel hosszabb és két centivel szélesebb, valamint három centiméterrel nőtt a tengelytávja a felmenőhöz képest. Érződik is, hogy a 4,47 méteres XV a nagyobb kompaktok közé tartozik, a hátsó sorban bőséges lábhely várja az utasokat. A Subarutól megszoktuk, hogy nagy üvegfelületeket alkalmaz, így szó sincs arról, hogy a hátul utazók bunkerben éreznék magukat. Tény, hogy a vaskos kardánalagút sok helyet elrabol, de ez a technika velejárója. Az első ülések kifejezetten kényelmesek, nagyobb termetűeknek viszont kevés lehet a fejtér. Az XV beltere hozza azt, amit a márkától megszoktunk. Praktikus tárolóhelyekből nincs hiány, a kezelhetőség logikus, a dizájn meg pont ellentéte annak, amit manapság a legtöbb japán gyártó képvisel. Sok, egykoron konzervatív japán márka igyekszik egyre részletgazdagabb, merészebb belsőket építeni, a Subaru viszont a klasszikus, egyszerű berendezés híve.
Az XV 4×4-es hajtása kimagasló. Itt nem arról van szó, hogy amikor elpörögne a hátsó kerék, nyomatékot küld hátra a rendszer – a Subaru állandó összkerékhajtást alkalmaz. Volt alkalmunk hóban próbára tenni az XV-t, és bizony, ha csak a hajtást nézzük, túlmutat azon, ami egy emelt hasmagasságú kompakttól elvárható. Késedelem nélküli, semleges és kifinomult rendszerről van szó. Az Imprezátó eltérően 135 helyett 220 mm az XV hasmagassága, vagyis pontosan annyi, mint a terepen kifejezetten ügyesen boldoguló Foresteré. Mivel a Subaru egyszerűen kis gyártó ahhoz, hogy széles motorkínálatot vonultasson fel, dízel nincs, a vevő az 1,6-os vagy a 2,0 literes, atmoszferikus bokszer benzinesek közül választhat, a váltó minden esetben fokozatmentes automata. A 156 lóerős 2,0 literes egység szívómotor létére alacsony fordulaton sem vérszegény, pörgetve pedig egészen dinamikusan tudja gyorsítani az autót. A probléma inkább azzal van, hogy a CVT-váltó ellensége a sportos vezetői stílusnak, ami egy Subarunál nehezen megbocsátható.
Sokat dolgoztak azon, hogy a hagyományos automatákhoz hasonló legyen a működése, de nagy gázadásra felbőg a motor, ennek az erőforrásnak azonban nincs jellegzetes, szép bokszerhangja. Városban, ahol nem kell nagyokat előzni, finom a működése, s a CVT jótékony hatással van a fogyasztásra.
A benzinmotort és az állandó összkerékhajtást figyelembe véve teljesen elfogadható, hogy vegyes üzemben 8,4 literes átlagot regisztráltunk.
Összegzés
Terepjárós felépítése és összkerékhajtása révén szélsőséges körülmények között nagyot tud villantani a Subaru XV. Bár az ára nem túlzó, joggal várnánk nívósabb belsőt.
Tetszett
• tágas utastér
• körkilátás
• úthibaelnyelő képesség
• jól működő összkerékhajtás
Nem tetszett
• olcsónak ható berendezés
• nagyobb gázadásra felüvöltő motor
• hiányzó bokszerhang
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.