BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A villanyautó értékvesztése rendkívül nagy

Tizenkét villanyautót vizsgált meg az ADAC német autóklub az Ecotestjén. Kifejezetten arra voltak kíváncsiak, hogy mekkora hatótávolságúak a villanyautók, és ténylegesen mennyi energiát igényelnek. Utóbbiba beleszámít a töltési veszteség is, azaz a névleges kapacitásánál több energiát kell beletáplálni a telepbe ahhoz, hogy teljesen feltöltődjön. A Hyundai Ioniq volt a legtakarékosabb villanyautó 100 kilométerenkénti 14,7 kilowattórás fogyasztásával. A másik véglet a Nissan e-NV200-as haszonjármű a maga 28,1 kilowattóra/100 kilométeres értékével. A töltési veszteséget is beleszámolják a fogyasztásba, hiszen a töltőpontokon a leadott energiamennyiséget kell kifizetni, például a Tesla Model X 100D-nél 108,3 kilowattóra energia kell a teljes töltéshez. Az Opel Ampera-e és a BMW i3-as töltési vesztesége is jelentős. Előbbi 60 kilowattórás telepébe 67,4, utóbbi 27,2 kilowattórás akkumulátorába pedig 32,6 kilowattóra energia kellett. Az ADAC szerint amíg a karbantartáson és a fenntartási költségeken spórol a tulajdonos, a hatalmas értékvesztés miatt mégis nagyobb az élettartamköltség egy villanyautónál, mint egy hagyományos autónál.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.