BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Japánt is sújtja a kereskedelmi háború

Kétoldalú szabadkereskedelmi megállapodást sürgetett a magas japán külkereskedelmi többlet lefaragására a Tokióban tárgyaló Mike Pence. Az amerikai alelnök ismét felemlegette Abe Sindzó kormányfőnek, hogy Japán az áruk és szolgáltatások forgalmában gátakat emel az import elé, elsősorban a rizs és a marhahús behozatalát igyekszik visszaszorítani. „A szabad, tisztességes és kölcsönösen előnyös kereskedelem számára a kétoldalú szabadkereskedelmi megállapodás a legjobb lehetőség” – idézte a Reuters Pence-t. A tárgyalások megkezdéséről Donald Trump elnök és Abe Sindzó szeptemberben egyezett meg, és ezzel ideiglenesen elhárult a japán autóimport megvámoltatásának veszélye. A tárgyalások a jövő év elején folytatódnak.

A japán gazdaságra a szabadkereskedelmi tárgyalások és Kína lassulása mellett a Washington kirobbantotta kereskedelmi háború jelenti a legfőbb veszélyt, és ezeknek a negatív hatásai már érződnek. A Reuters által megkérdezett közgazdászok a GDP növekedésének további lassulására számítanak a harmadik negyedévben, a 2019 márciusában záródó pénzügyi évre pedig a korábbi 1,2 helyett csak 1 százalékos bővülést várnak. Emellett arra számítanak, hogy a japán jegybank lazítás helyett inkább szigorítja majd a monetáris politikát, de az első lépésre csak 2020-ban kerül sor.

Mike Pence és Abe Sindzó tárgyalásain szóba került Észak-Korea is. Az amerikai alelnök megerősítette, hogy a Phenjan elleni szankciók mindaddig életben maradnak, amíg bizonyossá nem válik, hogy az ország leszerelte nukleáris arzenálját.

Kínába menekült a Honda

Amerikából Kínába helyezte át luxuskivitelű városi terepjáróinak gyártását a Honda. A japán cég erről júliusban döntött, a gyártást pedig az új, decemberben piacra kerülő Acura RDX-szel a napokban indítják kínai partnereiknél – írja a Nikkei. A lap szerint a Honda a költözéssel megmenekült az Amerikában gyártott járművekre idén kirótt 40 százalékos importvám megfizetésétől, s ezzel versenyelőnyhöz jut az Amerikából Kínába exportáló német SUV-gyártókkal, így a BMW-vel és a Mercedesszel szemben. | VG

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.