Közösségre vágynak a mai fiatalok is
A Z generáció hamarosan a technológiát előtérbe helyező mentalitással lép be a munkaerőpiacra, így a vállalkozásoknak a jövőben még jobban kell alkalmazkodniuk a digitális kor kihívásaihoz. Ennek következtében pedig tovább szélesedik majd a munkahelyeken dolgozó öt generáció közötti szakadék. A Dell Technologies megbízásából készült globális kutatás szerint az 1996 után születettek jobban értik a technológiát és az abban rejlő lehetőségeket az életünk és a munkánk átalakítására. A 17 országra kiterjedő, több mint 12 000 középiskolai és felsőoktatásban tanuló diák megkérdezésével végzett felmérés a fiatalabb generáció technológiával és karrierlehetőségekkel kapcsolatos kilátásait tárta fel. A válaszadók 98 százaléka használta a technológiát a tanulmányai során, 91 százalékuk szerint a munkáltató által biztosított technológia – hasonló ajánlatok esetén – döntő tényező lehet. A 80 százalékuk szeretne élvonalbeli technológiákkal dolgozni, 38 százalékukat pedig konkrétan az informatikai karrier érdekli. Ez utóbbiak 39 százaléka a kiberbiztonság szakterületén dolgozna, 46 százalék pedig a technológiai kutatás és fejlesztés területén.
A kérdőívet kitöltők túlnyomó része, 89 százaléka tisztában van vele, hogy az elkövetkező időszak az emberek és a gépek partneri kapcsolatáról fog szólni. A válaszadók kicsit több, mint fele – 51 százaléka – úgy véli, hogy az emberek és a gépek integrált csapatként fognak együttműködni, míg 38 százalékuk eszközökként tekint a gépekre, amelyeket az emberek szükség szerint használnak majd.
Kiemelkedően fontos megállapítása a tanulmánynak, hogy bár gyakorlatilag már születésük óta használnak elektronikai eszközöket, és a közösségi médián nőttek fel, a Z generáció tagjai mégis több emberi interakcióra vágynak a munkahelyen. A munkatársakkal való kommunikáció terén a személyes kommunikációt részesítik előnyben (43 százalék), és csak azt követi a telefonos kapcsolattartás (21 százalék). Az üzenetküldő alkalmazások és a szöveges üzenetek pedig az utolsó helyre kerültek. A válaszadók 75 százaléka szívesebben tanulna munka közben a munkatársaitól és más emberektől, mint az interneten, 82 százalék pedig úgy véli, hogy a közösségi média hasznos eszköz lehet a munkahelyen. Több mint a felük válaszolta azt, hogy inkább bejárna egy munkahelyre ahelyett, hogy otthonról dolgozzon, 58 százalékuk pedig szívesebben dolgozna csapatban, mint függetlenül.


