A 2021-es előírásokhoz képest 2030-ra 37,5 százalékkal kell csökkenteni a személyautók károsanyag-kibocsátását az Európai Unióban. A könnyű haszonjárműveknél 31 százalék a csökkentés mértéke. Mindkét kategóriára vonatkozik, hogy köztes célként 2025-re már 15 százalékos mérséklést kell elérniük. Az Európai Bizottság az autóiparnak kedvezőbb 30 százalékos értéket javasolta az októberben megkezdődött tárgyalásokon, az Európai Parlament 40 százalékos értékkel kezdett, a kettőből született meg végül a 37,5 százalékos kompromisszum.
A német autógyártók szövetségének (VDA) vezetője úgy véli, az a baj, hogy a jelenlegi állás szerint nem lehet megvalósítani ezt az előírást, hiszen úgy kellene nagyjából egy évtized alatt kifejleszteni az új termékeket, hogy közben a gyártást is teljesen át kell szervezni. Szerintük az extra kiadások világszinten versenyhátrányt jelentenek majd. Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) előrejelzése szerint a szigorítás egyben azt jelenti, hogy eltűnnek a piacról a megfizethető autók, és legalább ötmillió forint lesz a belépő az új autók piacára.
Az EU-előírás alapján 2021-ben kilométerenként 95 grammos átlagos szén-dioxid-kibocsátással kell rendelkezniük a személyautó-flottáknak, ehhez képest ma 118,5 grammnál tartunk kilométerenként. Az EU-ban az üvegházhatásért felelős gázok kibocsátásának a negyede esik a közlekedési ágazatra, azon belül az autók és teherautók adják a legnagyobb szeletet. Arról egyébként semmi hír nincs, hogy Brüsszel milyen eszközökkel akarja elérni a csökkenést az üvegházhatású gázok 75 százalékát kibocsátó többi ágazatban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.