Sok mindenre alkalmas az Audi Q8-as, de nem fog észrevétlenül elvegyülni a forgalomban, főleg ha a tesztautó feltűnő narancs színében vásárolják. Az autóval nem egyszerűen a Q7-es befejezését vették rövidebbre és laposabbra, hanem teljesen új karaktert is szabtak a Q8-asnak. Alapesetben az X motívum szemérmesen megbújik a karosszéria színére fényezett lökhárítóban, de a tesztautónál a 269 ezer forintos optikai csomag emeli ki ezt a jellemvonást. Megfelelő mértékben domborodnak a sárvédők, hátul pedig erőteljes vízszintes tagolást alkalmaznak, és mindezt megfejelik hatalmas kerekekkel, esetünkben 22 colos felnikkel. Nemcsak nappal feltűnő a látvány, az animált irányjelzők és az ajtónyitáskor, -záráskor játszott fényshow sötétben is egyedivé teszik a Q8-ast. A 768 ezer forintos HD-Matrix LED fényszóró néven futó okoslámpákkal vigyázni kell, mert meglepetést tudnak okozni a többi közlekedőnek. Például amikor az
autópálya-lehajtó kanyarjában körbevilágítja az előtte haladó autót, annak a sofőrje nagy valószínűséggel a fékre lép, amikor hirtelen megvilágosodik körülötte az éjszakai világ. Szokatlan a látvány, és hirtelenében nem tudja mire vélni a dolgot.
A belső tér a legújabb Audi személyautókból ismert módon tele van képernyővel, az alapáron adott fekete szövetkárpit alternatívájaként pedig tízféle bőrkárpitot kínálnak. A tesztautó a konzervatívabb választásnak számító feketét kapta szürke díszvarrással. A konfigurátorban egyébként a kívánt kárpit bejelölése után akár még hét-nyolc kötelező felszereltségen is végig kell menni. Nem érdemes lemondani a 442 ezer forintos összkerékkormányzásról, amely egyfelől a parkolást könnyíti meg, másfelől pedig haladás közben segít feledtetni a vezetővel, hogy mekkora hajót terelget. Ebben az illúzióban nagy szerepe van a légrugózásnak, amelynek hangolása alapesetben is hangyányival feszesebb, mint a Q7-esnél, így azzal ellentétben még komfort módban sem lesz lágyan ringatózó óriás a Q8-as, hanem úgy viselkedik, mintha egy kategóriával kisebb és pár mázsával könnyebb modell lenne. Jó érzés a vezetés, mert nem hatalmas batárt irányítgatunk, egészen addig, amíg nem kell egy szűk utcában centizni a parkoló autók között, vagy keskeny helyre parkolni. Itt siet az ember segítségére a 292 ezer forintos körkamerarendszer, amellyel az autó közvetlen környezetét tudjuk figyelni. Ezt akár úgy is megtehetjük, hogy az érintőképernyőn megjelenő autót mozgatva a minket érdeklő részre koncentrálunk. Az egyszerű tolatókamera felára 182 ezer forint.
Lehet, hogy a vetélytársaknál később lépett be a nagy méretű szabadidőkupék piacára az Audi, de most épp légüres térben mozog. A BMW X6-os és Mercedes-Benz GLE Coupé is kifutó modellnek számít, hiszen az X5-ös és a GLE már átesett a generációváltáson, a Range Rover Sport pedig épp most kap olyan modern, csupa kijelzős műszerfalat, amely a Q8-asnak már kezdettől fogva a sajátja. Túlságosan nagy előnyt nem tud kovácsolni a helyzetéből az Audi, hiszen a WLTP-homologizáció ennél az új modellnél is érezteti a hatását, a teszt írása idején csak egyféle motorral lehetett megvásárolni, mégpedig az 50 TDI-vel. Ez a 3,0 literes, V6-os turbódízel 286 lóerős teljesítménnyel, a működést még egy 48 voltos lágy-hibrid hajtás segíti. A 12 kilowatt teljesítményű villanymotor szíjjal csatlakozik a belső égésű motorhoz, és normál üzemben a beindításáért is felel, sőt pár pillanatig – amíg például a töltőnyomás felépül – a TDI-motort is segíti. Ez jól hangzik, de a gyakorlatban nem igazán harmonikus az eredmény. Óvatosan indítja meg az autót a nyolcfokozatú automatikus váltó, majd bakkecske módjára hirtelen megugrik, ahogy a villanymotor belép a képbe. Ez már csak azért is furcsa, mert menet közben nem ilyen virgonc az autó, a váltó jó ütemben kapcsol, és erős a motor is, de mégis egy nagy méretű, 2,2 tonnás karosszériát kell mozgatni, ami meglátszik a tesztfogyasztáson. Hiába a sportosan fekete belső és a vérmes külső megjelenés, a kellemesen doromboló dízellel kényelmes utazóautó a Q8-as, nem pedig holmi magas építésű sportkocsi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.