BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyeztet az Elliott-tal a Pernod

Valamelyest enyhülni látszik a Ricard család és a francia szeszipari óriásba magát bevásárló amerikai Elliott befektetői csoport közötti feszültség. A Pernod Ricard-ban 930 millió dollárért 2,5 százalékos részesedést szerző aktivista befektetői csoport decemberben felszólította a vállalatvezetést, hogy a haszonkulcs emelkedésére, a profit és vele az osztalék növelésére irányuló stratégiát hirdessen. A családi irányítás alatt álló a Pernod-nál megütközve fogadták a Paul Singer nagybefektető nevével fémjelzett Elliott követelőzését, mára azonban odáig jutottak, hogy januárban tárgyalóasztal mellett egyeztetnek a cég jövőképéről, és még az idén meghirdetik az új stratégiát. A gyengélkedő vállalatokban részesedést vásárló, azokat többé-kevésbé drasztikus eszközökkel felrázó, majd belőlük magas haszonnal kiszálló aktivista befektetők reprezentánsaként ismert Elliott követelései között szerepel egy félmilliárd eurós költségcsökkentés, más prémiumszesz-gyártó csoportokkal való együttműködés lehetőségének megvizsgálása – akár esetleges felvásárlási céllal –, továbbá az igazgatóság függetlenítése a Ricard családtól, ugyanis túl sok tag kötődik túl szorosan hozzá, a vezérigazgatóról, Alexandre Ricard-ról már nem is beszélve. A cégalapító unokája 2015-ben vette át az irányítást, és indította el az eladások növelésére alapozó programját, ami a részvényárfolyam emelkedését eredményezte. Ricard munkájának megítélése házon belül eddig pozitív, a család 15 százalékos pakettel és 21 százalékos szavazati joggal rendelkezik, és stratégiai ügyekben támogatja egy régi befektető, a 7,5 százalékos pakett felett rendelkező GBL csoport. Azaz az Elliottnak nehéz lesz megtörnie az egységet, amely mellett egyébként maga a párizsi kormány is síkra szállt.

A Pernod teljesítményét a fő rivális Diageóhoz mérik, a britek 31,4 százalékos haszonkulcsával szemben a franciák a 2017–2017-es üzleti évben 26,3 százalékig jutottak, de a Liberum elemzőcég szerint 2021-re már jócskán 30 százalék fölé mehetnek – írja a Reuters. A részvények értékeltségében is közelebb kerültek egymáshoz, a piac a Pernod-t immár a prémiumkategóriába sorolja. A cég különösen a kínai eladások felfutásában bízik, tavaly ott 6 százalékos bővülést tudtak elérni. Tavalyi második féléves eredményeikről február 7-én számolnak be, a várakozások szerint Alexandre Ricard a befektetők megnyugtatása érdekében egyúttal az új stratégia sarokköveit is megnevezheti.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.