BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kizöldül a Volkswagen

Teljes mellszélességgel beszáll a globális felmelegedés elleni harcba a Volkswagen csoport – ígérte a névadó márka tavalyi teljesítményét összegző keddi tájékoztatóján Herbert Diess, a konszern elnöke. Ennek jegyében a dízel­botrány negatív főszereplője a következő tíz évben 22 millió elek­tromos hajtású autót gyárt le a korábban bejelentett 15 millió helyett, és az ötven új modell helyett hetvenet dob piacra. A világ legnagyobb autógyártójaként a VW csoport érzi a felelősségét, és 2050-re szén-dioxid-semlegessé válik, megfelelve a párizsi klímaegyezmény előírásainak. A legközelebbi cél, hogy 2025-re a cég járműveinek „karbonlábnyomát” 30 százalékkal csökkentsék a 2015-ös szinthez képest. Ennek elérését segíti a villanyautók elterjedését célzó 30 milliárd eurós beruházási program. Az elektromos hajtású autók részaránya legalább 40 százalékra nő 2030-ig. Az e-töltők infrastruktúrájának kiépítését is felgyorsítják, a cél, hogy 120 kilométeren belül minden autójuk csatlakozhasson gyorstöltőre. Ebben a Daimlerrel, a BMW-vel és a Forddal létrehozott Ionity nevű vegyesvállalatra támaszkodnak, amely jövő év végéig négyszáz helyen állít fel gyorstöltőket az európai – főleg a német – sztrádák mentén. A Volkswagen a Forddal lép szövetségre az elektromosautó-fejlesztésben – erősítette meg Diess, rövidre zárva ezzel a Google önvezető autót fejlesztő leánycégébe, a Waymóba való beszállásról szóló híreszteléseket.

Az ambiciózus célok eléréséhez rengeteg pénz kell, amelyet ideális esetben saját forrásból teremtenek elő. E téren gyengén áll a Volkswagen, a márka üzemi profittermelő képessége ugyanis tavaly számottevően romlott. A tervként meghatározott 4-5 százalék helyett 3,8 százalékos profitkulccsal teljesítették az évet, szemben a 2017-es 4,2 százalékkal. Az üzemi eredmény 3,3-ről 3,2 milliárd euróra zsugorodott, ennek hátterében valutahatások, az e-autózás növekvő fejlesztési költségei és az új emissziós tesztekhez kapcsolódó kiadások állnak. A dízelbotrány terhes öröksége tavaly 1,9 milliárd euróval rövidítette meg a Volkswagen kasszáját. Herbert Diess a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az idén is a tavalyi üzemi profitmarzzsal számolnak. Ezzel nem nyűgözte le a befektetőket, amit a VW részvényárfolyamának 1,2 százalékos esése is tükröz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.