Teljes mellszélességgel beszáll a globális felmelegedés elleni harcba a Volkswagen csoport – ígérte a névadó márka tavalyi teljesítményét összegző keddi tájékoztatóján Herbert Diess, a konszern elnöke. Ennek jegyében a dízelbotrány negatív főszereplője a következő tíz évben 22 millió elektromos hajtású autót gyárt le a korábban bejelentett 15 millió helyett, és az ötven új modell helyett hetvenet dob piacra. A világ legnagyobb autógyártójaként a VW csoport érzi a felelősségét, és 2050-re szén-dioxid-semlegessé válik, megfelelve a párizsi klímaegyezmény előírásainak. A legközelebbi cél, hogy 2025-re a cég járműveinek „karbonlábnyomát” 30 százalékkal csökkentsék a 2015-ös szinthez képest. Ennek elérését segíti a villanyautók elterjedését célzó 30 milliárd eurós beruházási program. Az elektromos hajtású autók részaránya legalább 40 százalékra nő 2030-ig. Az e-töltők infrastruktúrájának kiépítését is felgyorsítják, a cél, hogy 120 kilométeren belül minden autójuk csatlakozhasson gyorstöltőre. Ebben a Daimlerrel, a BMW-vel és a Forddal létrehozott Ionity nevű vegyesvállalatra támaszkodnak, amely jövő év végéig négyszáz helyen állít fel gyorstöltőket az európai – főleg a német – sztrádák mentén. A Volkswagen a Forddal lép szövetségre az elektromosautó-fejlesztésben – erősítette meg Diess, rövidre zárva ezzel a Google önvezető autót fejlesztő leánycégébe, a Waymóba való beszállásról szóló híreszteléseket.
Az ambiciózus célok eléréséhez rengeteg pénz kell, amelyet ideális esetben saját forrásból teremtenek elő. E téren gyengén áll a Volkswagen, a márka üzemi profittermelő képessége ugyanis tavaly számottevően romlott. A tervként meghatározott 4-5 százalék helyett 3,8 százalékos profitkulccsal teljesítették az évet, szemben a 2017-es 4,2 százalékkal. Az üzemi eredmény 3,3-ről 3,2 milliárd euróra zsugorodott, ennek hátterében valutahatások, az e-autózás növekvő fejlesztési költségei és az új emissziós tesztekhez kapcsolódó kiadások állnak. A dízelbotrány terhes öröksége tavaly 1,9 milliárd euróval rövidítette meg a Volkswagen kasszáját. Herbert Diess a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az idén is a tavalyi üzemi profitmarzzsal számolnak. Ezzel nem nyűgözte le a befektetőket, amit a VW részvényárfolyamának 1,2 százalékos esése is tükröz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.