Kisebb meglepetést okozott, hogy az előrendelések alapján úgy tűnik, egyáltalán nincs akkora kereslet a Tesla Model 3-as, pénztárcabarát konstrukciójára, mint amire számítottak. A jelenségre reagálva az amerikai elektromosautó-gyártó megint csak arra figyelmeztetett, hogy 2019 első negyedévében negatív pénzügyi eredményei lehetnek. A Tesla bejelentése szerint januártól márciusig 63 ezer autót szállítottak le, a korábbi szakértői becsléseket jócskán alulmúlva, de ami miatt még ennél is jobban fájhat Elon Musk cégvezér feje, hogy ez 31 százalékos visszaesés az előző negyedév viszonylatában.
A vállalat a rossz trendet azzal magyarázza, hogy az elmúlt időszakban a korábbi értékesítési területeken túl a nemzetközi piacokra koncentrált, ennek pedig az az átmeneti következménye, hogy a járművek leszállításának ideje is megugrik. Mindezt nehéz másképp értelmezni, mint hogy a tömeggyártásban relatív kevés tapasztalattal rendelkező Teslának nehézséget okoz, hogy megvesse a lábát Európában és Kínában. De nem csupán a kiszállításokban van fennakadás, hanem magában a gyártásban is: Az év első három hónapjában valamivel több, mint 77 ezer autó gördült le a szalagokról, ez a tavalyi október–decemberi időszakhoz képest 11 százalékos mínusz, akkor ugyanis majdnem 87 ezer járművet állítottak elő.
Pedig a Model 3-at a Tesla reménysugarának szánják, kimondottan az a céljuk, hogy az eddig elitterméknek elkönyvelt Teslát tömegtermékké pozicionálják át. Ehhez mérten szabták meg az árát is 35 ezer dollárban, és a finanszírozásához még azt is megtették, hogy márkakereskedéseket zártak be. A kereskedések tevékenységét úgy pótolnák, hogy az értékesítést az online csatornákon futtatnák fel. Az alacsonyabb forgalom miatt a Tesla belengette, hogy a negyedéves nettó eredményekben mindez nagy valószínűséggel látszani fog. Nem először igyekeznek erre az eseményre felkészíteni a befektetőket, Elon Musk már februárban arról beszélt, hogy veszteséges lesz az évkezdés.
E-autók: ezer kilométeres hatótávolság
Baden-württembergi kutatók egy olyan akkumulátoros fejlesztést jelentettek be, amely ezer kilométeres hatótávolságot biztosít. Az Innolith nevű technológia az ígéretek szerint tízszer nagyobb élettartamot biztosít az e-autóknak az eddigi lítiumos megoldásokkal összevetve. Ráadásul a teljes feltöltési ideje nagyjából 30 perc az eddigi mérések szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.