Nemzetközi gazdaság

Európával és Kínával küszködik a Tesla

Miközben az amerikai Tesla a tömeggyártásra való átállással vesződik, német tudósok olyan akkumulátort fejlesztettek ki, amelynek ezer kilométer a hatótávja.

Kisebb meglepetést okozott, hogy az előrendelések alapján úgy tűnik, egyáltalán nincs akkora kereslet a Tesla Model 3-as, pénztárcabarát konstrukciójára, mint amire számítottak. A jelenségre reagálva az amerikai elektromosautó-gyártó megint csak arra figyelmeztetett, hogy 2019 első negyedévében negatív pénzügyi eredményei lehetnek. A Tesla bejelentése szerint januártól márciusig 63 ezer autót szállítottak le, a korábbi szakértői becsléseket jócskán alulmúlva, de ami miatt még ennél is jobban fájhat cégvezér feje, hogy ez 31 százalékos visszaesés az előző negyedév viszonylatában.

A vállalat a rossz trendet azzal magyarázza, hogy az elmúlt időszakban a korábbi értékesítési területeken túl a nemzetközi piacokra koncentrált, ennek pedig az az átmeneti következménye, hogy a járművek leszállításának ideje is megugrik. Mindezt nehéz másképp értelmezni, mint hogy a tömeggyártásban relatív kevés tapasztalattal rendelkező Teslának nehézséget okoz, hogy megvesse a lábát Európában és Kínában. De nem csupán a kiszállításokban van fennakadás, hanem magában a gyártásban is: Az év első három hónapjában valamivel több, mint 77 ezer autó gördült le a szalagokról, ez a tavalyi október–decemberi időszakhoz képest 11 százalékos mínusz, akkor ugyanis majdnem 87 ezer járművet állítottak elő.

Pedig a Model 3-at a Tesla reménysugarának szánják, kimondottan az a céljuk, hogy az eddig elitterméknek elkönyvelt Teslát tömegtermékké pozicionálják át. Ehhez mérten szabták meg az árát is 35 ezer dollárban, és a finanszírozásához még azt is megtették, hogy márkakereskedéseket zártak be. A kereskedések tevékenységét úgy pótolnák, hogy az értékesítést az online csatornákon futtatnák fel. Az alacsonyabb forgalom miatt a Tesla belengette, hogy a negyedéves nettó eredményekben mindez nagy valószínűséggel látszani fog. Nem először igyekeznek erre az eseményre felkészíteni a befektetőket, Elon Musk már februárban arról beszélt, hogy veszteséges lesz az évkezdés.

E-autók: ezer kilométeres hatótávolság

Baden-württembergi kutatók egy olyan akkumulátoros fejlesztést jelentettek be, amely ezer kilométeres hatótávolságot biztosít. Az Innolith nevű technológia az ígéretek szerint tízszer nagyobb élettartamot biztosít az e-autóknak az eddigi lítiumos megoldásokkal összevetve. Ráadásul a teljes feltöltési ideje nagyjából 30 perc az eddigi mérések szerint.

 

Elon Musk Model 3 elektromos autó e-mobilitás Tesla
Ezek is érdekelhetik