Csak vigye már valaki, a Metro el is ajándékozhatja a mintegy 300 Real üzletét – ezzel a felütéssel szaladt végig a német sajtóban, hogy a nagykereskedelmi óriás már ott tart, hogy akár ráfizetés árán is megszabadulna leánycégétől. Méghozzá nem is keveset fizetne. Hónapok óta ismert, hogy mivel a Metro AG újra a nagykereskedelemre összpontosítaná a figyelmét – fejlesztené a kiszállítási képességeit, és a digitális térben is előrelépne –, megválna kiskereskedelmi érdekeltségétől, a Real áruházlánctól. (Ez nem összekeverendő a magyar tulajdonban levő Reál Hungária Élelmiszer Kft.-vel.) A Real boltonként körülbelül 80 ezer terméket kínál a fogyasztóknak 279 helyen Németországban. Nem kisméretű üzletekről van szó: a vásárlófelület 5–15 ezer négyzetméter között mozog. A leányvállalat 34 ezer embert foglalkoztat, és rendre 7-8 milliárd euró körüli forgalmat produkál éves szinten. Ennek ellenére folyamatosan veszteséges, ami szintén alátámasztja Olaf Koch Metro-vezér döntését, hogy a Realnak mennie kell. Kerül, amibe kerül.
A legfrissebb hírek szerint a tranzakció végeredményben 200 millió eurójába kerülhet a düsseldorfi konszernek, annak ellenére, hogy a kiskereskedelmi láncra két érdeklődő is akad. Egyelőre nem egyértelmű, miről szólnak a tárgyalások, a Handelsblatt ugyanis arról tudósít, hogy a Metro csupán a konkrét üzlethelyiségeken adna túl, de a Realhoz tartozó további ingatlanvagyont már megtartaná. Csakhogy a mínuszos kiskereskedés önmagában nem túl vonzó portéka, bár az értékét még így is 99 millió euróra taksálják (ebben nincs benne a Real.de oldalon futó online kereskedelem, amely valamennyivel növelheti az árat). A Metrónak mélyen a zsebébe kellene nyúlnia, és első körben körülbelül 300 millió euró összegben fel kellene tőkésítenie a vállalatot. Ebből pedig az következik, hogy a csoport akár 200 millió eurót is eltapsolhat, hogy megválhasson a saját tulajdonától.
A 300 millió eurós tőkeinjekció legalább három évre stabilizálhatja a Real működését, de akár hosszabb időszakra is elegendő forrást jelenthet, ha a leánycégnél sikerül lefaragni a bérkifizetések szintjét, amely tavaly 30 százalékkal volt magasabb a konkurensekéhez viszonyítva. A Metrónál hosszabb ideje zajlik a profiltisztítás. Tavaly a Galeria Kaufhof nevű, kölni székhelyű plázadivíziót adták el, az elektronikai cikkek üzletágát (Media Markt és Saturn) pedig a Ceconomy csoportba szervezték ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.