BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszafogottan lehengerlő stílusban finomítottak a külső megjelenésen

Az LC stílusában átalakított RC visszafogottabb, egyben vonzóbb is lett.

Nagy utat tett meg a Toyota, mire prémiummárkája Euró­pában is megtalálta a saját vevőkörét. A Lexusnak először a presztízsét kellett felépítenie, majd tovább kellett lépnie a konzervatív formatervektől a látványosabb dizájn felé. Mivel a japánok semmit sem vesznek félvállról, a fiatalításba is sok energiát fektettek. Az IS és testvérmodellje, az RC a hatalmas, orsó alakú hűtőrács mellett extravagáns, két részből álló fényszóróval lépett piacra, ami megosztotta a vásárlókat. Ezért az esedékes frissítés során az új LC csúcskupé visszafogottan lehengerlő stílusában finomítottak a külsején. Az eredmény önmagáért beszél, bámulatos, hogy egy új fényszóró vagy egy átrajzolt lökhárító mennyivel többet képes kihozni a klasszikus formából. Így az RC kevésbé egyéni, időtálló karakterrel folytathatja pályafutását.

Szebb hűtőrács, izgalmasabb hátsó lámpa, látványos külső tükör és jobb aerodinamika teszi vonzóbbá. Nem sportosan elegáns, inkább elegánsan sportos, ami az egész autó koncepcióját is jól jellemzi. Utasterében apró változtatásokkal fokozták a jó benyomást. A középkonzol gombjait körülvevő szálcsiszolt borításon és az LC-ből ismerős analóg órán kívül az ülések tömése is új, a díszvarrás és a hangulatvilágítás is kifinomultabb. Ezenkívül új külső és belső színekkel bővült a választék.

Kecsesebb megjelenés és élesebb kezelhetőség, erről szól ez a frissítés, ennek érdekében módosították az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztést a jobb tapadás és irányíthatóság kedvéért. Új lengéscsillapítókkal, feszesebb hangolással és a szervórásegítés megváltoztatásával javítottak a futómű visszajelzésein, amiben az új, 19 colos felnikre kerülő gumiabroncsoknak is szerepük van. Mindez akár arra is utalhatna, hogy az RC-t sportautónak szánják, pedig ezt a szerepet szigorúan az RC F számára tartják fenn.

Az egyetlen választható hibrid hajtáslánccal kifinomult Gran Turis­móként érdemes tekinteni a középkategóriás kupéra, amely csak annyira tartja ellenfelének az Audi A5-öst, a BMW 4-es sorozatot vagy a Mercedes C kupét, amennyire a márka vevőköre számításba veszi az említett riválisokat. Bár a 2,5 literes szívóbenzinest használó, előző generációs rendszer 223 lóerős összteljesítménye többet ígér, nem a vérpezsdítő motorhangról, az ülésbe lapító gyorsulásról és a kanyarvadászatról szól ez a Lexus, hanem a vezetés öröméről, a részletek harmóniájáról, a csendről és a nyugalomról. Ahogy az IS, úgy az RC is képes elvarázsolni a sofőrjét. Visszafogott méretei, masszív felépítése, egy tömbként mozgó karosszériája, direkt reakciói teszik szerethetővé. Minden különösebb fényűzés nélkül is értékesnek érezni az autót, ami sokat jelent az esetenként több extrát és személyre szabási lehetőséget kínáló vetélytársakkal való összehasonlításban.

Tudta?

Az Atkinson-ciklus szerint működő, 2,5 literes szívóbenzinmotor termikus hatásfoka 38,5 százalék.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.