BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A negyedik generációs hibrid hajtás lesz a favorit

A sportos megjelenés volt a legfontosabb a kutatásban részt vevők szerint. A Lexus ennek megfelelően készítette el az UX-et.

Nem kevesebbet állít az UX modelljéről a Lexus márka, mint hogy ez az eddigi legfontosabb autója. Fontosabb, mint az egész márkát elindító, a nyolcvanas években egymilliárd dolláros költséggel kifejlesztett LS 400-as. Ennek az autónak kell megnyernie a márka számára a jövő vásárlóit, egészen pontosan elhódítani őket a konkurenciától.

Nagy méretű és tűéles képet adó monitorokat látni a belső térben, amelybe a márka japán származására utaló, mártott papírt idéző műszerfalburkolatot készítettek. Noha kisebb az NX-nél, mégis jobb ülni az UX volánja mögött, mert az ülés-kormány-pedálok háromszögben több az állítási lehetőség. Micuteru Emoto, a fejlesztés vezetője azt mondta, azért különösen nagy a vezetőülés magasságállításának tartománya, hogy személyautós és szabadidő-autós vezetési pozíciót is be lehessen állítani. Ez

6 centimétert jelent. Hátul átlagos a hely, az ajtó tágra nyílik, de kis méretű nyílást tesz szabaddá. A csomagtér 283–320 literes, ami a fókuszcsoportos kutatás szerint elég lesz, a kalaptartó egyszerű lyuggatott szövet, de így is csendes az utastér.

A GA-C építőkészleten alapuló karosszéria szerkezetében 23 méter ragasztást és 11 méter lézerhegesztést alkalmaznak. A merev szerkezet a passzív biztonságot javítja, és csökkenti a zajok és vibrációk kialakulását. A vezetési élmény növelésében az a trükk segít, hogy a tömegközéppont alacsonyan, 594 milliméteren, a vezető csípőpontjához közel van. Az elöl MacPherson rugós tagos, hátul több lengőkaros független felfüggesztés úgy nyújt határozott úttartást, hogy a kényelem sem szenved csorbát.

A negyedik generációs hibrid hajtás lesz a favorit, Magyarországon 98 százalékos részesedéssel számolnak. Az UX 250h-ból elérhető első- és összkerékhajtású változat is, a rendszerteljesítmény minden esetben 184 lóerő. A 2,0 literes, hosszú löketű szívó négyhengeres teljesítménye a hibridben 152 lóerő, az új bolygóműegység pedig 45 milliméterrel rövidebb a korábbinál. Ennek köszönhetően tudták megnövelni az első kerék elfordítási szögét, ami a fordulókör átmérőjét csökkenti. Az autó 115 kilométer per órás elektromos csúcssebességre képes. A gyakorlatban alacsonyabb fogyasztást eredményez, hogy már nagyobb tempónál is leállítja a belső égésű motort az elektronika. Az UX 200-as 171 lóerős, és fokozatmentes automatikus váltót párosítanak hozzá, az alapár 10,95 millió forint. Az elsőkerék-hajtású hibridért legalább 11,48 milliót kell fizetni, a virtuális összkerékhajtás felára pedig 720 ezer forint. Hazánkban 200 példány értékesítését tervezi a forgalmazó.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.