Bemutatták a zöld rendszámos Audi Q5-öst
Németországban a cégautókra vonatkozó szabályok változásának eredményeként immár az Audi Q5 55 TFSI e nevű, hálózatról tölthető hibridekre is járnak kedvezmények, ezért is fűz nagy reményeket a gyártó ehhez az autóhoz. A 2,0 literes benzines belső égésű motor 252 lóerős, a villanymotor pedig 143 lóerős, a rendszerteljesítmény 367 lóerő. Teljesen feltöltött akkumulátorral 5,3 másodpercig tart a 0-ról 100 kilométer per órára gyorsulás, a csúcssebesség 239 kilométer per óra, elektromos módban 135 kilométer per órával képes haladni, míg az elektromos hatótávolság WLTP-ciklus szerint meghaladja a 40 kilométert. A 104 cellából álló lítiumion-telepet a raktérpadló alatt helyezik el, a kapacitás 14,1 kilowattóra. Az autó hőszivattyúval és folyadékhűtéssel temperálja az akkumulátort és a nagyfeszültségű vezérlőelektronikát. Menet közben a gázpedálról lelépéssel akár 25 kilowatt energiát is képes visszatermelni a rendszer, a fékpedál használatával ez 80 kilowattra növelhető, így a legtöbb lassítást a hidraulikus rendszer használata nélkül képes teljesíteni az Audi Q5 55 TFSI e.


