BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy átlagos termetű felnőtt nem fér el kényelmesen a harmadik sorban

Tavaly volt húsz éve, hogy bemutatkozott az első RX, mégis a negyedik generációig vártak a hétüléses változat premierjével. A 110 milliméterrel megnyújtott karosszériával pontosan ötméteres óriás az L verzió, így akkora, mint az aktuális Range Rover. A bázis RX-hez képest sokkal nyúlánkabb forma miatt erős látványt nyújt ez az újdonság, főleg, hogy a befejezés nem dobozszerű.

A két hátsó ülést elektromosan lehet a padlóból ki- és felhajtani, méretük és formázottságuk olyan, amire kapásból rávágjuk, hogy kényelmes darabok. A bejutás azonban finoman szólva sem egyszerű, és pillanatok alatt rájövünk, hogy kevés hely jut az utasoknak. Ezt ugyan orvosolhatja a második sor üléseinek előrecsúsztatása, de egy átlagos termetű felnőtt nem fér el kényelmesen. Mivel gyermekülés csak bajosan fér be a harmadik sorba, még az sem igaz, hogy a kicsiknek tökéletes lenne. A raktér ugyanakkor ebben az üléskonfigurációban is használható méretű, 179 literes, öt üléssel pedig 591 liternyi pakkot fogadhat be.

Az RX L vezetője mindezek ellenére parancsnoki hídon érezheti magát, a Lexus pontosan tudja, mire van szükség a kellemes közérzethez. Az igényesen kialakított bőrfotel, a magas üléspozíció és úgy általánosságban a kényelem a modell egyik „ütőkártyája”. A hangélmény is kiemelkedő, a 3,5 literes V6-os ugyan észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba, de nagyobb gázadásra fülbemászóan duruzsol az öblös, szívó benzines. A villanymotorok nem képesek komoly tempóra felgyorsítani a nagy testet, ám városban 50 kilométer per órás tempóval akár kilométereket is megtehetünk. Főleg, hogy a 313 lóerős rendszerteljesítménnyel szépen megindul az RX 450h L. Sportosságot ugyanakkor ne keressünk benne, a 2,2 tonnás modell inkább a stresszmentes autózásról és a kifinomult működésről szól.

A hazai alapár a központi, 2,8 millió forintos akcióval 160 ezer forinttal „becsúszott” a 20 milliós határ alá, ez a hasonló méretű dízelekkel összevetve már kifejezetten versenyképes. A hosszított RX felára 780 ezer forint a bázisváltozathoz képest, ami ebben az ársávban nem számít jelentős tételnek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.