BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nő az Uber étvágya

Nem áll meg az Uber: a fuvarszervező óriás továbbra is két kézzel szórja a pénzt, igaz, immár a gyorsabb jövőbeni megtérülés reményében eleve életképes szolgáltatások fejlesztésére fordítja forrásait. Kiemelten az étel-házhozszállítás és a teherszállítás területén akar terjeszkedni. A cég május eleji tőzsdére lépése (IPO) óta első ízben közölte gazdálkodási adatait, amelyek nagy meglepetést nem okoztak, hiszen az 1,01 milliárd dolláros veszteség a megcélzott 1–1,11 milliárdos sáv alsó szélére került, a 3,1 milliárdos bevétel pedig a várakozási sáv felső szélét súrolta (az utóbbi 20 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál). A tavalyi első negyedévben 3,75 milliárd dolláros nyereséggel zárt az Uber, de ebben közrejátszott, hogy egyes tevékenységeit eladta a Grabnek és a Yandexnek.

A befektetőkben mindenesetre bizalmat kelt, hogy a vállalat képes elérni kitűzött céljait, ez magyarázza az árfolyamnak a gyorsjelentés közreadását követő csaknem 3 százalékos erősödését, amiből péntek estére azonban csak 1,5 százalék maradt, így az IPO-hoz képest 11 százalékkal alacsonyabb áron forognak a fuvarmegosztó társaság papírjai. Dara Khosrowshahi Uber-vezérigazgató későbbi elemzői tájékoztatóján is pozitív képet sugárzott vállalatáról, kiemelte, hogy 2019 a beruházások éve, és globális szereplőként minden üzletágukban a gyors növekedést helyezik előtérbe, megkönnyítendő a társaság nyereségessé válását. Ez azonban még odább van. A márciussal zárult negyedévben az IPO-hoz kötődő kiadások 35 százalékkal lökték meg a költségeket, miközben az Uber közreműködésével lebonyolított bruttó fuvardíjak 34 százalékkal 14,6 milliárd dollárra nőttek, ebből a cégnél 3,1 milliárd maradt. Az előző negyedévhez képest 3,4 százalékkal nőtt a fuvarok száma, a havi rendszerességű felhasználóké pedig kétmillióval 93 millióra bővült. A sofőröknek kifizetett jutalék viszont egy év alatt megduplázódott, miután feloldották a bérfeszültségeket. Az Uber Eats ételszállítási üzletágban is a sofőrök megtartása volt a cél, ezt jelzi, hogy a 89 százalékkal növekvő bevétel mellett a jutalékok megtriplázódtak, 291 millió dollárra emelkedtek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.