Nem áll meg az Uber: a fuvarszervező óriás továbbra is két kézzel szórja a pénzt, igaz, immár a gyorsabb jövőbeni megtérülés reményében eleve életképes szolgáltatások fejlesztésére fordítja forrásait. Kiemelten az étel-házhozszállítás és a teherszállítás területén akar terjeszkedni. A cég május eleji tőzsdére lépése (IPO) óta első ízben közölte gazdálkodási adatait, amelyek nagy meglepetést nem okoztak, hiszen az 1,01 milliárd dolláros veszteség a megcélzott 1–1,11 milliárdos sáv alsó szélére került, a 3,1 milliárdos bevétel pedig a várakozási sáv felső szélét súrolta (az utóbbi 20 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál). A tavalyi első negyedévben 3,75 milliárd dolláros nyereséggel zárt az Uber, de ebben közrejátszott, hogy egyes tevékenységeit eladta a Grabnek és a Yandexnek.
A befektetőkben mindenesetre bizalmat kelt, hogy a vállalat képes elérni kitűzött céljait, ez magyarázza az árfolyamnak a gyorsjelentés közreadását követő csaknem 3 százalékos erősödését, amiből péntek estére azonban csak 1,5 százalék maradt, így az IPO-hoz képest 11 százalékkal alacsonyabb áron forognak a fuvarmegosztó társaság papírjai. Dara Khosrowshahi Uber-vezérigazgató későbbi elemzői tájékoztatóján is pozitív képet sugárzott vállalatáról, kiemelte, hogy 2019 a beruházások éve, és globális szereplőként minden üzletágukban a gyors növekedést helyezik előtérbe, megkönnyítendő a társaság nyereségessé válását. Ez azonban még odább van. A márciussal zárult negyedévben az IPO-hoz kötődő kiadások 35 százalékkal lökték meg a költségeket, miközben az Uber közreműködésével lebonyolított bruttó fuvardíjak 34 százalékkal 14,6 milliárd dollárra nőttek, ebből a cégnél 3,1 milliárd maradt. Az előző negyedévhez képest 3,4 százalékkal nőtt a fuvarok száma, a havi rendszerességű felhasználóké pedig kétmillióval 93 millióra bővült. A sofőröknek kifizetett jutalék viszont egy év alatt megduplázódott, miután feloldották a bérfeszültségeket. Az Uber Eats ételszállítási üzletágban is a sofőrök megtartása volt a cél, ezt jelzi, hogy a 89 százalékkal növekvő bevétel mellett a jutalékok megtriplázódtak, 291 millió dollárra emelkedtek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.