A szlovák parlament döntése értelmében 2020 januárjától a jelenlegi 21-ről 15 százalékra csökken Szlovákiában a társasági adó kulcsa. Ez azonban csak azokra a cégekre (beleértve az egyszemélyes vállalkozásokat is) vonatkozik, amelyeknek az éves forgalma nem haladja meg a százezer eurót. Az intézkedés nagyjából 42 millió eurós bevételkiesést okozhat az államnak, azonban a kormánypártok szerint előfordulhat, hogy ez az összeg kisebb lesz, mivel az alacsonyabb adókulcs kevesebb okot ad a vállalkozóknak az adóelkerülésre. Az ellenzék arra figyelmeztetett, hogy a százezer
eurós értékhatár miatt a cégek a jövőben indokolatlanul osztódhatnak, hogy kevesebb adót fizessenek.
A Bisnode Slovensko tanácsadó társaság legfrissebb kimutatása szerint 2019 első hat hónapjában 386 szlovákiai céget vásároltak fel magyarországi társaságok, ami csaknem a negyede a külföldiek által megvett szlovák cégeknek. Ez növekvő vásárlási kedvről tanúskodik, ugyanis tavaly éves szinten 593 szlovákiai cég került magyar vállalkozók tulajdonába. Ez nem azt jelenti, hogy a szlovák cégek elköltöztek volna, ugyanis továbbra is Szlovákiában vannak bejegyezve, és ott is vállalkoznak. Petra Stepánová, a Bisnode elemzője a pozsonyi Új Szónak azt nyilatkozta: „A magyarországi vállalkozók érdeklődése a szlovákiai cégek iránt nem számít újdonságnak, 2014 óta nagyjából 3500 szlovákiai cég került magyar kézbe. Az idei első fél év adatai azonban azt mutatják, hogy ez a trend növekvő tendenciát mutat.” Szerinte a magyar vállalkozók cégfelvásárlási kedve a földrajzi közelségnek és a Szlovákia déli járásaiban élő magyar kisebbségnek köszönhető. A Bisnode felmérése is alátámasztja, hogy a magyarországi vállalkozók elsősorban a dél-szlovákiai járásokra összpontosítanak, azonban még az észak-szlovákiai Zsolna megyében is regisztrálnak magyar cégfelvásárlásokat.
Korábban a Hospodarské noviny arról írt, hogy egyre több szlovák cég teszi át a székhelyét Magyarországra, ahol csak 9 százalék a társasági adó kulcsa.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.