Miklós-Illés Kálmán | Még egy éve sincs, hogy az Audi megkezdte az első győri gyártású Q-modell, a Q3-as új nemzedékének forgalmazását, máris itt a Sportback kivitel. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a tervezőknek nem kellett feltalálniuk a spanyolviaszt, ugyanis a recept lényegében mindegyik SUV-kupé esetében azonos. Nem csak a kupésan lejtő tető miatt sportosabb az összkép, az oldalsó domborítások miatt optikailag jóval szélesebb a far – egy olyan szín, mint a pulzusnarancs, különösen jól kihozza a formát! Ha már a színnél tartunk, a black styling csomaggal csupa fekete köntösbe is öltöztethető az újdonság, a karosszéria színe mellett a hűtőmaszk kerete, a márkajelzés, de még a típusfelirat is fekete. A vagány külső azonban nem minden, az Audinál már a fejlesztés elején eldöntötték, hogy a Sportback verzió praktikum szempontjából nem lehet rosszabb a mezei Q3-asnál. Így aztán a csomagtartó ugyanúgy 530 literes, és a hátrafelé való kilátás is egészen jó, legalábbis a műfajon belül mindenképpen. A kereken 4,5 méteres újdonság 1,5 centivel hosszabb és 1,8 centivel laposabb a mezei Q3-asnál, őszintén szólva belül érzékelhetetlen a különbség. A modell a méretéhez képest nagyon tágas, hátul 190 centis magassággal is el lehet férni, szóval ebből a szempontból ugyanazt hozza, mint a bázis. Már csak azért is, mert a hátsó ülések itt is sínen csúsztathatók, a támlák pedig hét fokozatban állíthatók.
A menetpróbán a benzines alapmodellel kezdtük az ismerkedést, és az 1,5-es, 150 lovas TFSI nem okozott csalódást. Ez az első alkalom, hogy ennél a blokknál 48 voltos rásegítést alkalmaz az Audi, ami a márka szerint 0,4 literes megtakarítást hoz. Bár a gyakorlat korábban azt mutatta (A6 és A8), hogy a rendszer üzemanyag-megtakarítása elhanyagolható, azt meg kell hagyni, hogy olyan finoman indul újra a lágyhibrid Sportback, amire minden konkurens felkaphatja a fejét! Azonos hajtáslánc esetén 300-400 ezer forinttal drágább az újdonság a mezei Q3-asnál. A biztonsági ellátmány nagyon gazdag (például a sávtartó asszisztens is széria), ugyanakkor a Q3-ashoz hasonlóan itt is meglepő, hogy egy tízmillió forint feletti indulóárral kínált prémiumautóhoz alapáron manuális klímaberendezést adnak.
A 4,5 méteres Sportback 1,5 centivel hosszabb és 1,8 centivel laposabb a mezei Q3-asnál – belül érzékelhetetlen a különbség
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.