K. B. | A Walmart a tavalyihoz képest 2,5 százalékkal, 128 milliárd dollárra növelte összforgalmát az októberrel véget ért három hónapban, ezzel sorozatban a 21. negyedévet zárta növekvő bevétellel. Ilyen hosszú sorozatot egyetlen amerikai riválisa sem tud felmutatni. A világ vezető kiskereskedelmi lánca folyamatosan tör előre az online piacon is, ahol a megelőző negyedévi 37 százalékos bővülés után most 41 százalékos pluszt mutatott ki, de konkrét adatot nem közölt.
A rohamtempónak ára van, a Morgan Stanley várakozása szerint az online kereskedelem vesztesége a terjeszkedés magas költségvonzata miatt a tavalyi 1,4-ről 1,7 milliárd dollárra nő az idén. Az e területen végrehajtott beruházásoknak tudható be, hogy a negyedéves üzemi eredmény most 5,4 százalékkal 4,7 milliárd dollárra mérséklődött. A Walmart fő piacán, az Egyesült Államokban a legalább egy éve működő áruházaik üzemanyag-eladások nélkül számított összesített forgalma 3,2 százalékkal 83,2 milliárd dollárra nőtt, miközben a Refinitiv konszenzusa 2,9 százalékos pluszról szólt. Külföldről a Walmart 1,3 százalékkal több, 29,3 milliárd dollár bevételre tett szert, a visszafogottabb tempóért a kedvezőtlen árfolyamhatások és a Brexit a felelősek.
Meglepte az elemzőket az is, hogy az 1,09 dollárra várt egy részvényre eső profit (EPS) helyett 1,16 dollárról számolt be a társaság, amely a kedvező adatok ismeretében javította az üzleti évre szóló profitkilátásait. Igaz, számok említése nélkül, s csupán „enyhe” korrekciót tart valószínűnek. A gyorsjelentésre 2 százalékos erősödéssel reagált az árfolyam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.