BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pályaalkalmassági vizsga

Mivel a karosszériája a 17 centis szélesítés ellenére megegyezik az alapkiviteléével, a tágas fülke, a személyautós vezetési pozíció és a multimédiás szolgáltatások is azonosak, a Raptor sportülései nemcsak a buckákon rázkódás közben, hanem egy hosszabb úton mozdulatlanul ülve is jól tartják a testet. A több mint 2,5 tonnás tömeghez magas homlokfelület is tartozik, a 2,0 literes, 213 lóerős biturbó dízelmotor azonban megbirkózik vele. Motorhang pusztán gyorsításnál hallható, egyenletes tempónál nem tolakszik az utastérbe. Óránkénti 130 kilométeres tempónál 2000-et forog a főtengely, így a fogyasztás is optimális, tíz liter körül alakul. Ebben fontos szerepe van az alapáron kínált tízfokozatú, automatikus váltónak, ezt a szerkezetet a tempós haladáshoz hangolták, ugyanis sokkal harmonikusabban működik autópályán, mint dugóban araszolva. Nem jön zavarba, ha intenzív gyorsításra van szükség, viszont nem tolerálja a sok elindulást, megtorpanást, ilyenkor teherré válik a sok fokozat, és darabossá a működés. Ezenkívül az irányváltás is lassú folyamat, hosszú másodpercek telnek el, mire a hátramenetbe kapcsolt váltó átviszi a nyomatékot a kerekekre. A legtöbb pick-up esetében a futómű a szűk keresztmetszet. A Fox Racing-féle egyedi fejlesztésű felfüggesztés még rá is tesz egy lapáttal a terepképességekre, ami alulkormányzottságot és pluszvibrációkat keltő rugózást jelent aszfalton, de nem autópályán! Jó minőségű burkolaton, nagyobb sebességnél sem feltűnő az emelt hasmagasság, stabilan fekszik az úton, sőt a Raptorhoz fejlesztett BF Goodrich terepgumik sem rázósabbak vagy hangosabbak a komfortosnál. A magas felépítés és a kiálló alkatrészek (például a tükrök vagy a fellépő) keltette nagy szélzaj mellett úthibákon áthaladva csak a babakocsikra emlékeztető, hullámzó mozgás utal arra, hogy egy extrém terepjárót vezetünk. A több mint hétórás túra után jó közérzettel szálltunk ki a Raptorból, ami nem jelenti azt, hogy a felezőt és hatféle menetprogramot felvonultató csúcs Ranger családi autó, továbbra is egy terepjárásra optimalizált „célszerszám”, viszont nem vitás, hogy a 16,4 millió forint (bruttó) alapárért cserébe nem csak hobbi célra használható.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.