BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Menőségét megőrzi

A Mustang alapmotorját örökölte a Focus mostani csúcsváltozata.

Tavaly nagyot lépett előre a Focus, a negyedik generáció alaposan rálicitált elődjére. Így tett az ST sportváltozat is, amely a kifutott RS-ből és a Mustangból ismert, 2,3 literes EcoBoost turbós benzinmotorral készül. Ezúttal 280 lóerőt hoztak ki a blokkból, amely a kompakt Ford motorkínálatának egyetlen négyhengeres benzineseként nem csak a hot hatchek rajongóit mozgathatja meg.

Az elődmodellnél 30 lóerővel izmosabb motor közúton szinte már fölöslegesen erős, ezen segítenek a különböző üzemmódok. Alapesetben kulturáltan teszi a dolgát, hétköznapi Focusként viselkedik az ST. Gázreakciója alapján közepes teljesítményű, csendes családi autóként működik, városban használva azonban hamar lebukik a sportolásra tervezett oldala. Futóműve ugyanis betonkemény, kissé idegesen rugózik, a nagy kerekek is fémes csattanással reagálnak a durvább úthibákra. Kormánya, váltója és kuplungja férfiasan nehéz, ami fárasztóvá teszi vele a dugóban araszolást. Minden megváltozik, amikor kijutunk a városból, és ráléphetünk a gázpedálra. Hirtelen beleszeretünk az agilis hangolásba, a legkisebb mozdulatra is azonnal reagáló kormányzásba, a feszes és stabil futóműbe, amely autó­pályán nagy sebességnél is a kategóriától szokatlanul magabiztos útfekvést, kanyarban hajmeresztő tempót garantál. Határozott váltóját öröm kézzel kapcsolni, masszív szerkezete képes hozzátenni a vezetési élményhez. Legjobb tudását a kormányon található Sport gomb megnyomása után nyújtja. Hangja és gázreakciója is élénkebbé válik, nagyobb gázadásnál a kerekek képesek lennének kicsavarni a kormányt a vezető kezéből, cserében kellőképpen hatásos a motorfék, és amellett, hogy határozottan lassítja az ST-t, jól is adagolható a fékerő. 420 newtonméter nyomatékának köszönhetően alul is élénk a turbómotor. 1500-as fordulattól tud erőt kifejteni, 2500-tól megindul, 3000-től olyan intenzív gyorsulást produkál, amelyhez legfeljebb a német autópályák korlátozás nélküli szakaszai biztosítanak megfelelő terepet. Ezzel az ST felnőtt a korábbi RS-kivitelek szintjére, ezek után kíváncsian várjuk az új csúcs-Focust!

Nagy előnye a szelídebbik sportmodellnek, hogy visszafogottan bántak a tuningelemekkel. Kívül a hűtőmaszk, a lökhárítók, a 18 colos felnik, a piros féknyergek, a két kipufogóvég, valamint a Cosworth-kivitelek emlékét ápoló légterelő gondoskodik a férfiasan sportos megjelenésről. Odabent sem vitték túlzásba a cicomázást, a vaskos sportkormány mellett a fém váltógomb és a nem túl kemény, de biztos tartást adó, bőr/Alcantara Recaro ülés teremt hangulatot. Az új generáció műszerfala ugyan kevésbé fantáziadús, mint az elődmodellé, helykihasználása viszont egy nagyságrenddel jobb, nemcsak a térérzet, hanem a helykínálat is javult. Bár az utóbbi időben egyre több gyártó tért át a digitális műszeregységre, a Focus ST-nek jól állnak a hagyományos, mutatós műszerek. Digitális kijelzőjéről minden fontos adat leolvasható, és Head Up Display is rendelkezésre áll. A kétféle, gazdag felszereltség (ST2 és ST3), valamint a minden eddiginél kiélezettebb teljesítmény és hangolás indokolja a magas vételárat, így a tesztfogyasztása sem számít kiugróan magasnak, hiszen mind a 9,6 litert képes maradandó élménnyé változtatni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.