Tavaly nagyot lépett előre a Focus, a negyedik generáció alaposan rálicitált elődjére. Így tett az ST sportváltozat is, amely a kifutott RS-ből és a Mustangból ismert, 2,3 literes EcoBoost turbós benzinmotorral készül. Ezúttal 280 lóerőt hoztak ki a blokkból, amely a kompakt Ford motorkínálatának egyetlen négyhengeres benzineseként nem csak a hot hatchek rajongóit mozgathatja meg.
Az elődmodellnél 30 lóerővel izmosabb motor közúton szinte már fölöslegesen erős, ezen segítenek a különböző üzemmódok. Alapesetben kulturáltan teszi a dolgát, hétköznapi Focusként viselkedik az ST. Gázreakciója alapján közepes teljesítményű, csendes családi autóként működik, városban használva azonban hamar lebukik a sportolásra tervezett oldala. Futóműve ugyanis betonkemény, kissé idegesen rugózik, a nagy kerekek is fémes csattanással reagálnak a durvább úthibákra. Kormánya, váltója és kuplungja férfiasan nehéz, ami fárasztóvá teszi vele a dugóban araszolást. Minden megváltozik, amikor kijutunk a városból, és ráléphetünk a gázpedálra. Hirtelen beleszeretünk az agilis hangolásba, a legkisebb mozdulatra is azonnal reagáló kormányzásba, a feszes és stabil futóműbe, amely autópályán nagy sebességnél is a kategóriától szokatlanul magabiztos útfekvést, kanyarban hajmeresztő tempót garantál. Határozott váltóját öröm kézzel kapcsolni, masszív szerkezete képes hozzátenni a vezetési élményhez. Legjobb tudását a kormányon található Sport gomb megnyomása után nyújtja. Hangja és gázreakciója is élénkebbé válik, nagyobb gázadásnál a kerekek képesek lennének kicsavarni a kormányt a vezető kezéből, cserében kellőképpen hatásos a motorfék, és amellett, hogy határozottan lassítja az ST-t, jól is adagolható a fékerő. 420 newtonméter nyomatékának köszönhetően alul is élénk a turbómotor. 1500-as fordulattól tud erőt kifejteni, 2500-tól megindul, 3000-től olyan intenzív gyorsulást produkál, amelyhez legfeljebb a német autópályák korlátozás nélküli szakaszai biztosítanak megfelelő terepet. Ezzel az ST felnőtt a korábbi RS-kivitelek szintjére, ezek után kíváncsian várjuk az új csúcs-Focust!
Nagy előnye a szelídebbik sportmodellnek, hogy visszafogottan bántak a tuningelemekkel. Kívül a hűtőmaszk, a lökhárítók, a 18 colos felnik, a piros féknyergek, a két kipufogóvég, valamint a Cosworth-kivitelek emlékét ápoló légterelő gondoskodik a férfiasan sportos megjelenésről. Odabent sem vitték túlzásba a cicomázást, a vaskos sportkormány mellett a fém váltógomb és a nem túl kemény, de biztos tartást adó, bőr/Alcantara Recaro ülés teremt hangulatot. Az új generáció műszerfala ugyan kevésbé fantáziadús, mint az elődmodellé, helykihasználása viszont egy nagyságrenddel jobb, nemcsak a térérzet, hanem a helykínálat is javult. Bár az utóbbi időben egyre több gyártó tért át a digitális műszeregységre, a Focus ST-nek jól állnak a hagyományos, mutatós műszerek. Digitális kijelzőjéről minden fontos adat leolvasható, és Head Up Display is rendelkezésre áll. A kétféle, gazdag felszereltség (ST2 és ST3), valamint a minden eddiginél kiélezettebb teljesítmény és hangolás indokolja a magas vételárat, így a tesztfogyasztása sem számít kiugróan magasnak, hiszen mind a 9,6 litert képes maradandó élménnyé változtatni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.