A Netflix a fő sorokon túlszárnyalta ugyan az elemzői várakozásokat a negyedik negyedévről szóló gyorsjelentésében, ám a piac által leginkább figyelt mutatóval, az észak-amerikai előfizetői tábor bővülési tempójával csalódást okozott. A profittermelés szempontjából meghatározó adat 548 ezres pluszt mutatott, szemben az elemzők által várt 589 ezerrel. Igaz, a Netflix mára kiköszörülte a csorbát, amelyet az amerikai előfizetésekben tapasztalt nyári, 123 ezres visszaesés ejtett, ilyen a cég életében korábban nem fordult elő. A hazai piacról származik stabilan a forgalom fele, az egy előfizetőre eső bevétel a negyedik negyedévben 13,22 dollár volt. Ez 17 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, és ez a tempó jócskán kilóg a Netflix többi szolgáltatási régiójában mért mínusz 1-től 9 százalékig terjedő sávból. Igaz, a nemzetközi terepen terjeszkedő Netflixnek az árpolitikáját is a piacszerzés szolgálatába kell állítania, és esetében is fontosabb az előfizetők magához láncolása, mint az azonnali profitszerzés. Az utóbbiban globálisan is jeleskedik a streampiac éllovasa, amely a decemberrel zárult három hónapban 587 millió dollár adózott profitot termelt. Ez több mint a négyszerese az egy évvel korábbinak, és egy részvényre vetítve (EPS) 1,30 dollárt tesz ki a bázisidőszak 30 centjéhez képest.
A Netflixre a konkurencia előretörése miatt nehéz év vár, ennek megfelelően konzervatívabb célkitűzéseket fogalmazott meg: a folyó negyedévre például globálisan plusz 7 millió előfizetővel számol, miközben a Wall Street 8,82 milliót vár. Azaz amit az év végén nyertek, azt vissza is adják, hiszen – átlépve a 7,17 milliós elemzői várakozáson – a negyedik negyedévben 8,83 milliós növekményt értek el.
Reed Hastings vezérigazgató friss előrejelzésében 1,66 dolláros negyedéves EPS-t és 5,73 milliárdos bevételt jelölt meg, az előbbi 46 centtel, az utóbbi 30 millió dollárral jobb a konszenzusnál. A Netflix tartalomkészítésre 15 milliárd dollárt költött tavaly, az idei büdzsé ennél csak nagyobb lehet. Elsősorban a nem angol nyelvterületek, például Ázsia és Latin-Amerika számára készítenek egyre több előfizető-vonzó sorozatot. Ezzel párhuzamosan nő a cég hosszú távú adóssága is, 14,76 milliárd dollárral nyitották az évet.
Az Egyesült Államokban tavaly novemberben debütált streamszolgáltatásával a Disney+ és az Apple TV+. Az előbbi Kanadában, Ausztráliában és Új-Zélandon is jelen van már, míg az Apple online videotékája több mint száz országban nyitott ki. A Netflix pozícióit közvetlenül fenyegető Disney+ egy héttel előbbre hozta európai offenzíváját, és március 24-én rajtol Nagy-Britanniában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Svájcban és Ausztriában. Nyártól Skandináviát és a Benelux-államokat is lefedik. A havi díj egységesen 7,76 dollár lesz, szemben a Netflix 10,51 dolláros átlagával. Igaz, az utóbbi
Európa mellett Afrika és a közel-keleti régió számait is tartalmazza. Éves előfizetés esetén a Disney+ elenged kéthavi díjat. Repertoárja egyelőre 500 filmet és 7500 sorozatepizódot foglal magában. A Disney+ novemberi repülőrajta a nyitónap tízmillió jelentkezőjével minden várakozást felülmúlt, havi 7 dolláros előfizetési díja csaknem a fele a Netflixének, és az ESPN sportcsatornákkal, valamint a Huluval kiegészített csomagajánlata sem több 13 dollárnál. A legolcsóbb az Apple TV+, amelynek tartalmai havi 5 dollárért érhetők el, ám aki a cég valamelyik telefonját vagy noteszgépét is megveszi, annak az első év ingyenes. A streamháborúba májusban újabb nagyágyú kapcsolódik be: az AT&T által felvásárolt WarnerMedia 15 dolláros díjért kínálja majd az HBO Maxot.
A Comcast kábelszolgáltatóhoz tartozó NBC Universal szolgáltatása, a Peacock is az idén lép piacra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.