BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kötelező fogyasztás-rögzítés

am | A NEDC- helyett nemrég bevezetett WLTP-szabvány a reálishoz közelebbi fogyasztásértéket eredményez, de ez még nem elég az

Európai Uniónak. 2020. január 1-jétől (2021. január 1-jéig kapnak haladékot a Euro6d-Temp-ISC / Euro6d-ISC szerint homologizált autók) az összes újonnan értékesített személyautóban ott lesz az FCM (Fuel Consumption Monitoring) rendszer, amely rögzíti minden egyes autó fogyasztását, legyen szó belső égésű vagy villanymotorral hajtott példányról. Ezzel párhuzamosan a fedélzeti fogyasztásmérők pontossága is emelkedik, hiszen 5 százalékos határon belül kell maradniuk a tényleges értékhez képest. Noha a fogyasztás fedélzeti rögzítését már jogszabály írja elő, egyelőre nem tudni, mire fogják használni. A legvalószínűbb forgatókönyv szerint a műszaki vizsgák alkalmával olvassák majd ki ezeket a tárolókat, az így kapott értékeket uniós szinten összesítve határozzák meg az autók tényleges fogyasztását, és valószínűleg ezt veszik majd figyelembe az autógyártók flottafogyasztásánál. Az is valószínű, hogy hosszú távon ez, mármint a reális, nem pedig a WLTP-fogyasztás lesz a szén-dioxid-alapú adózás kiindulási alapja, illetve ez (a kilowattóra-fogyasztás) lehet a villanyautók adóztatásának alapja. Az FCM rendszer nagy vesztesei a hálózatról tölthető hibridek lehetnek, amelyeknél a WLTP-értékben csak a folyékony üzemanyag fogyasztása jelenik meg, az áramé nem, az FCM azonban mindkettőt rögzíti – és ezért sokkal magasabb lesz a gyakorlati fogyasztás.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.