K. B. | Ismét az unió versenyhatóságának tűrőképességét feszegeti a francia Alstom, amely a kanadai Bombardier kötöttpályás üzletágával készül összeboronálni a sajátját. Mint ismert, az Európai Bizottság a verseny aránytalan korlátozása miatt tavaly hosszas vita után elutasította az Alstom és a német Siemens kötöttpályás divízióinak összevonását, amellyel a felek a nyomasztó kínai konkurencia – ott is elsősorban a CRRC – ellen léptek volna fel. Ezt az Alstom a kanadaiak bevonásával várhatóan megteheti majd, az egyesített üzletág piaci értékét 7 milliárd
euróra becsülik a szakértők. A két fél gyakorlatilag megegyezett, de a szerződés aláírásával megvárják a részletek tisztázását. A hírt elsőként közreadó The Wall Street Journal úgy tudja, hogy az Alstom készpénzzel fizet, de az egyelőre nem nyilvános vételár kisebb részét saját részvényeivel teljesíti. A kanadaiak vasúti üzletágában 32,5 százalékban tulajdonos québeci Caisse de dépot et placement nyugdíjalap is rábólintott az üzletre, és részesedést kíván szerezni az új cégben. Munka lesz bőven, hiszen a Bombardier 36 milliárd dolláros vasúti megrendelésállománnyal rendelkezik, noha ezek között akadnak problémásak is. A kanadaiaknak a gyártási költségek lefaragásában még van tennivalójuk, a szinergiahatások viszont mindenképp jelentősen javítják az új cég versenyképességét. A többi között a TGV gyorsvasutat gyártó Alstom árfolyama 3 százalékkal reagált a hírre. A Bombardier egyébként a múlt héten 591 millió dollárért eladta az A220-as utasszállító gyártásában még meglévő részesedését az Airbusnak, megmentve ezzel 3300 kanadai munkahelyet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.